شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/دیدار مسئولان فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه،‌تعمیق فعالیت های امدادی و دمیدن روح فرهنگی به خدمات کمیته امداد را نیازمند تولید محتوای فکری و معرفتی دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه در این زمینه آمادگی کامل برای همکاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ آیت الله اعرافی در دیدار جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره)، با اشاره  به حجم کمّی و کیفی اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره)، ابراز داشت: تعامل میان حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب تفاهم نامه همکاری پیش بینی شده است و تلاش ما این است که به صورت مجدانه محورهای مختلف پیش بینی شده در این تفاهم نامه اجرایی شوند.

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه، اظهار داشت: محورهای تعامل میان کمیته امام خمینی(ره) و حوزه علمیه باید به صورت جدی در متن برنامه های هر دو مجموعه قرار گیرد و این نگاه راهبردی و آینده نگر می تواند افق های جدیدی را در برابر ما بگشاید.

وی، تعمیق فعالیت های امدادی و دمیدن روح فرهنگی به خدمات کمیته امداد را نیازمند تولید محتوای فکری و معرفتی دانست و تصریح کرد: نظام امداد در اندیشه اسلامی دارای ساختار مشخصی است و انعکاس این ساختار در خدمات امدادی نیازمند کار مستمر تحقیقاتی است. متاسفانه این کارهای تحقیقاتی کمتر مورد توجه قرار می گیرد که موجب به نتیجه نرسیدن برنامه ها است. حوزه علمیه در این زمینه آمادگی کامل برای همکاری دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بازآموزی و ارتقای مستمر مددکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) را در کنار هم افزایی با حوزه علمیه ضروری دانست و یادآور شد: در بخش فعالیت های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه، بسته های آموزشی با موضوعات مختلف در دست طراحی است که می تواند به عنوان یکی از زمینه های همکاری مشترک مدنظر قرار گیرد.

آیت الله اعرافی، حفظ کرامت انسانی را یکی از مسائل مهم در اندیشه اسلامی برشمرد و تاکید کرد: حفظ کرامت و شخصیت افراد مهم ترین نکته در امدادرسانی است و باید همواره توجه داشت که کمک  های مادی موجب فقر شخصیتی نگردد. خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه تا کنون رویکرد بسیار خوبی داشته است.

امام جمعه قم، تعامل با جوانان را موضوعی بسیار حساس و ظریف دانست و تاکید کرد: امدادرسانی به ویژه به قشر جوان نباید موجب بروز احساسات منفی یا حس گروگیری شود.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: کمیته امداد با سطوح فرودست جامعه از جمله در روستاها مواجه است که دارای استعدادها و ظرفیت های بالایی بوده و سرمایه عظیمی هستند که کشف و پرورش این سرمایه نهان می تواند به پرورش نسلی از نخبگان و فرهیختگان منجر گردد.

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه رفع آسیب های اجتماعی در خانواده های بی بضائت صورت گرفته، تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از تکیه گاه های فقرزدایی در کشور است و با وجود تمام خدمات شایسته تقدیر صورت گرفته، می تواند گام های بیشتر و موثرتری نیز در ادامه این مسیر بردارد.

گفتنی است: در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط کمیته امداد را ادامه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha