پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امیدواریم مساله قرآن پژوهی با این تشویق ارزشمند حضرت آیت الله مکارم شیرازی به صورت جریان جامع تری در حوزه های علمیه ادامه و استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در همایش نقش روحانیت و مساجد در خدمت به مردم از رونمایی از آثار خود در محضر آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید ابراز خرسندی کرد و با بیان این که معرفی این تفسیر با نفحات قدسیه این مرجع بزرگوار صورت می‌گیرد، گفت: از لطف و عنایت ایشان و تشویق بنده نسبت به این مجموعه تفسیری تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با بیان این که این مجموعه تفسیری در مجالس و محافل عمومی و یا در دروس خارج حوزه علمیه و در طول چندین سال تدوین شده، از تلاش های دکتر مرویان و گروهی که در این تدوین مشارکت داشته اند، تقدیر کرد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که در کنار ویژگی های خاص مرجع بزرگوار آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ایشان سابقه سازندگی های موثری در حوزه علمیه قم و همچنین نوآوری های ارزشمندی داشته اند، خاطر نشان کرد: یکی از نوآوری های ایشان اجرای قرآن پژوهی در حوزه علمیه بوده و تفسیر مبارک نمونه پس از المیزان به عنوان ضرورتی که بایستی در حوزه به وسیله فضلا به عنوان فرهنگ مستمر در زمینه قرآن پژوهی ادامه یابد، عنوان و مطرح است.

وی بی افزود: مجموعه تفسیر نمونه که توسط ایشان در سال‌های بسیار دور نگارش شده است، بعد از تفسیر المیزان جزو تفاسیر ارزشمند قرآن کریم است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در این تفسیر نمونه،  محتوای تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی با همان جامعیت و ادبیات نوآورانه در اختیار عموم مردم قرار گرفته، اظهار کرد: حرکتی که این بزرگوار در عرصه قرآن پژوهی در روحانیت شیعه حوزه علمیه قم داشتند، سبب شد فرهنگ تفسیر و قرآن پژوهی به صورت یک جریان دایر شود.

وی با بیان این که از شما علمای اعلام که با توجه به شخصیت نوآورانه این مرجع بزرگوار حضور بهم رساندید تا شامل عنایت ایشان نسبت به رونمایی از مجموعه آثار تفسیری اینجانب باشید تمجید می کنم، تصریح کرد: امیدواریم مساله قرآن پژوهی با این تشویق ارزشمند به صورت جریان جامع تری در حوزه های علمیه ادامه و استمرار داشته باشد.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: امروز باید اندیشه های انقلابی این مرجع بزرگوار در جمیع حرکت های علمی برای روحانیت نقطه ارزشمندی در وضعیت امروز جهان آن هم با این تهاجمات دشمنان نسبت به اسلام قرار بگیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha