پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ملکی دانشگاه ادیان

حوزه/ معاون آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب از پذیرش دانشجوی کارشناسی غیرحضوری در دو رشته تحصیلی «شیعه‌شناسی» و «فقه و حقوق اسلامی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ملکی نهاوندی، درباره امکان تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی گفت:‌ علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت غیرحضوری می‌توانند با انتخاب دو رشته «شیعه‌شناسی» (کد رشته‌محل 32829) و «فقه و حقوق اسلامی» (کد رشته‌محل 32019) در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، علاقه‌مندی خود را برای تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کنند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری تا 20 مردادماه 1397 می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش یکی از دو رشته فوق را انتخاب نمایند و نیز کسانی که حتی در آزمون سراسری شرکت نکرده‌اند، بدون آزمون و تنها بر اساس سوابق تحصیلی می‌توانند تا تاریخ 24 مرداد 1397 از طریق سایت سازمان سنجش در یکی از دو رشته فوق ثبت‌نام نمایند.

ملکی درباره مزایای تحصیل به صورت غیرحضوری گفت: در این شیوه تحصیل به جز هنگام ثبت‌نام و برگزاری آزمون پایان ترم، نیازی به حضور دانشجو در دانشگاه نیست و دانشجو می‌تواند در منزل،‌ محیط کار، کتابخانه و یا هر نقطه دیگر در زمان مقرر از طریق اینترنت در کلاس‌های مجازی شرکت کند. بدین ترتیب در هزینه رفت‌وآمد، خوابگاه و زمان صرفه‌جویی حاصل می‌شود.

وی هم‌چنین گفت: طول دوره کارشناسی در دانشگاه ادیان و مذاهب حداکثر هشت ترم بوده و پس از پایان دوره تحصیل، مدرک معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشجویان اعطا می‌شود و این مدرک از نظر اعتبار هیچ تفاوتی با مدرک تحصیل حضوری ندارد. آزمون پایان ترم نیز به صورت حضوری و مکتوب برگزار می‌شود. دانشجویان از محتواهای دیجیتال آفلاین برای تحصیل استفاده می‌کنند و کلاس‌های آنلاین برای رفع اشکال نیز با حضور استادان برجسته هر رشته برگزار می‌شود.

پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

وی بیشترین جذب دانشجوی دانشگاه ادیان و مذاهب را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اعلام کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاهی است مبتنی بر تحصیلات تکمیلی و رشته‌های متعدد کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه دایر است. پذیرش دانشجو در این دو مقطع هم از طریق آزمون سراسری و هم از طریق آزمون اختصاصی طلاب و هم جذب استعدادهای درخشان انجام می‌پذیرد. هم‌چنین در مقطع کارشناسی ارشد، امکان تحصیل به دو صورت حضوری و مجازی فراهم است.

ملکی در ادامه گفت: اطلاع‌رسانی زمان و نحوه ثبت‌نام در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب از طریق سایت رسمی دانشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس urd.ac.ir مراجعه کنند. هم‌چنین دانشگاه از طریق فضای مجازی نیز با مخاطبان خود در ارتباط است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره جذابیت‌های تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: این دانشگاه دارای ارتباطات گسترده بین‌المللی است و همواره‌ دوره‌های مشترکی در طول سال با دانشگاه‌های مختلف جهان برگزار می‌کند. دانشگاه ادیان و مذاهب تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های مهم داخلی و خارجی به امضا رسانده و تاکنون دوره‌های مختلفی در خارج از کشور به‌خصوص در آلمان برگزار نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha