چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها فکر می کنند با فشارهای شدید اقتصادی و تحریم ها می توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند، گفت: این تفکر خیال باطلی است که در رئیس جمهور آمریکا وجود دارد، چون این ملت هیچ گاه اهل تسلیم شدن در برابر زورگویی ها آنها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع فعالان فرهنگی غرب استان با اشاره به این که ملت ایران دارای یک فرهنگ و ریشه کهن و تاریخی هستند، گفت: ملت بزرگ ایران در سایه اسلام و انقلاب به کشوری مقتدر در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

وی با بیان این که در ادوار مختلف تاریخ بسیاری از عناصر وابسته اسلام را عامل رکود و بدبختی مردم می دانستند، افزود: در چهار دهه اخیر به وضوح دیده شد که اسلام، ایران را به کشوری اثرگذار و تعیین کننده در جهان تبدیل کرده است.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که ایران بر پایه ارزش های الهی به پیشرفت های گسترده ای در عرصه های مختلف دست پیدا کرده، خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز ایران کشوری صد درصد وابسته و زیر سلطه آمریکا بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنی های چهل ساله آمریکا با ملت ایران، نتیجه استقلال و آزادی این ملت از استبداد و استکبار است، تصریح کرد: همه فشارها و توطئه های آمریکا علیه ملت ایران برای بازگشت به همان دوران گذشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکایی ها باید بدانند دوران گذشته هیچ گاه تکرار شدنی نیست، خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ گاه تسلیم زیاده خواهی های آنها نخواهند شد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امام خمینی(ره) استقلال، آزادی و خودباوری را به ملت بزرگ ایران هدیه دادند، تصریح کرد: علیرغم تحریم های چهل ساله این ملت از سوی آمریکای جنایت کار، امروز می بینیم کشورمان در عرصه های بسیار زیادی به پیشرفت های خیره کننده ای دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که هر کشوری غیر از ایران اسلامی بود تاکنون در برابر فشارهای آمریکایی ها تسلیم می شد، بیان داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی با صلابت، اقتدار و ایستادگی خود به همه دنیا ثابت کرد که در برابر زیاده خواهی های آمریکا از آرمان های خود دست نخواهد کشید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها فکر می کنند با فشارهای شدید اقتصادی و تحریم ها می توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند، خاطرنشان کرد: این تفکر خیال باطلی است که در رئیس جمهور آمریکا وجود دارد، چون این ملت هیچ گاه اهل تسلیم شدن در برابر زورگویی ها آنها نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران با کشوری که کارنامه سیاهی در برابر کشورش دارد دیگر مذاکره ای نخواهد کرد، گفت: در جریان موضوع هسته ای کشورمان دو سال با آمریکا و اروپا مذاکره نفس گیری داشت که امروز نتیجه آن خروج یک جانبه آمریکا از برجام شده است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که عقل حکم می کند با کشوری که به هیچ معاهده بین المللی پایبند نیست مذاکره نباید کرد، افزود: اگر آمریکایی ها واقعا به دنبال مذاکره هستند باید تغییر رفتار خود را به ملت ایران ثابت کنند نه این که همزمان تحریم کنند و بعد دم از مذاکره بزنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران زیر بار حرف زور نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها یک معاهده بین المللی را به راحتی نقض کردند و از آن خارج شدند و آنها هستند که باید از جامعه بین المللی و کشورهای مذاکره کننده عذرخواهی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران این بار هم در این جنگ نابرابر اقتصادی پیروز خواهد شد، تصریح کرد: با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی و وحدت و همبستگی ملت و دولت از این پیچ تاریخی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد و رسوایی دیگری برای آمریکایی ها خواهد ماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha