شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه شهر ماکو با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات قابل‌توجهی در آذربایجان غربی به ثمر نشسته است و منطقه آزاد ماکو از آن جمله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه شهر ماکو با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه شهر ماکو ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره خود در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق هم‌مرز است و ما روابط و مراودات بسیار خوبی با کشورهای همسایه خود داریم و در این راستا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت گفت‌وگومحور دانشگاه ادیان و مذاهب در مسیر توسعه علمی و فرهنگی این مناطق گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری که مسئولیت شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو را نیز بر عهده دارد، در ادامه گفت: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات قابل‌توجهی در آذربایجان غربی به ثمر نشسته است و منطقه آزاد ماکو از آن جمله است. مناطق آزاد که در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده‌اند، نیازمند فعالیت دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه ادیان و مذاهب هستند که در ابعاد فرهنگی و علمی به توسعه این مناطق کمک کنند. ما در راستای همین اقدامات علمی و فرهنگی، حوزه علمیه خواهران و برادران را در این منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: استان آذربایجان غربی رنگین‌کمان اقوام و مذاهب است. حضور اهل‌سنت از یک سو و اقلیت‌های کلیمی، ارمنی و آشوری این قابلیت را برای فعالیت‌های مرتبط با رویکردهای دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد کرده‌اند. دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند در حل چالش‌ها و دغدغه‌های موجود و بیمه شدن فضای فرهنگی این مناطق در راستای توسعه همه‌جانبه کمک‌کننده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه نیز گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب علاقه‌مند به توسعه همکاری با همه مراکز دغدغه‌مند در زمینه ادیان و مذاهب و ایجاد فضای تعامل و معرفی عالمانه اسلام است،‌ لذا از هرگونه پیشنهاد در این زمینه استقبال می‌کند.

در این جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و در آینده به امضای دانشگاه ادیان و مذاهب و شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو برسد.

حجج اسلام،محمدیان مشاور فرهنگی و  فخرآذر مدیر فرهنگی دانشگاه از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha