پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید جواد جعفری

حوزه/ معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی گفت: توانمندسازی مبلغان در زمینه زبان‌های زنده دنیا و دستیابی به دانش تخصصی فرهنگ و معارف رضوی از جمله شاخصه‌‌‌های اصلی رویکرد مرکز امور بین الملل آستان قدس است که دوره‌های آموزشی تربیت مبلغ رضوی را از سایر عرصه‌های تبلیغی متمایز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید جواد جعفری در آئین افتتاحیه اولین دوره «تربیت مبلغان بین‌الملل معارف رضوی» که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اسناد بالادستی آستان قدس که همزمان با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت، ملاک و معیار برنامه‌ریزی‌های این آستان قرار گرفت، منشور هفت ماده‌ای حکم رهبر معظم انقلاب است که نقاط عطف مهمی را در عرصه خدمتگزاری به ساحت مهر ولایت به منصه ظهور رسانده است.

معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی افزود: تأثیرگذاری در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با کمک خبرگان فرهنگی و بهره‌مندی از ظرفیت کم‌نظیر‌ آستان قدس رضوی در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) از جمله ظرائف و نکات بسیار سنجیده‌ بند چهارم منشور هفت ماده‌ای است که مسؤولیت بزرگی را متوجه دست‌اندرکاران کرده است.

وی مطرح کرد: تولیت آستان قدس رضوی به عنوان اولین مخاطب این منشور هفتگانه با ابتکار عمل تأسیس مرکز امور بین‌الملل، امکان پاسخگویی به خیل عظیم مشتاقان و ارادتمندان این آستان مقدس را در گستره وسیعی از دنیای اسلام فراهم آورده، تا این ظرفیت عظیم بیش از پیش در خدمت ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) قرار گیرد.

معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی تصریح کرد: این مرکز با داشتن وظیفه نشر و اندیشه رضوی زمینه‌سازی ارتباط با فرهیختگان و نخبگان، تعامل با اندیشمندان اسلامی و نهادهای مذهبی، برپایه گفت‌وگو و عقلانیت، با بهره‌مندی از سیره رضوی با هدف تقویت روزافزون عبودیت و معنویت، رهنمودی از رهبر معظم انقلاب را در تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغ، الهام‌بخش کوشش‌های خود قرار داده است.

جعفری با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب «در تبلیغ دین و انجام وظیفه باید اهداف بزرگ را مدنظر قرار داد؛ امروز مخالفان از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مدرن برای تهاجم علیه اسلام و ایجاد شبهه‌افکنی میان جوانان استفاده می‌کنند، که باید برای مقابله با آنها از شیوه‌ها و روش‌های متناسب با نیاز نسل جوان استفاده کرد»، خاطرنشان کرد: مرکز امور بین‌اللمل آستان قدس رضوی جریان‌سازی عرصه تبلیغ به عنوان یک ضرورت روز جامعه جهانی را در کانون توجه و اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و در راستای پوشاندن جامه عمل به رهنمود رهبر معظم انقلاب دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تربیت مبلغان بین‌الملل را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره ثمره همکاری چهارجانبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مدیریت زائران غیرایرانی و معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی و دفتر تبلیغات خراسان رضوی است.

معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس یادآور شد: توانمندسازی مبلغان در زمینه زبان‌های زنده دنیا و دستیابی به دانش تخصصی فرهنگ و معارف رضوی از جمله شاخصه‌‌‌های اصلی رویکرد مرکز امور بین الملل آستان قدس است که دوره‌های آموزشی تربیت مبلغ رضوی را با سایر عرصه‌های تبلیغی متمایز می‌کند.

28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha