سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: همان طور که در مقاومت مردمی، مثل شهید حججی داریم، در عرصه اقتصاد نیز نیاز به دولتمردانی شبیه شهید حججی داریم که دارای صفای خلوص باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه پنج شنبه، در نخستین سالگرد شهادت شهید حججی، در جمع مردم شهید پرور نجف آباد اظهار کرد: شهیدحججی یک نرم افزار انقلابی است که همیشه در همه زمینه ها قابلیت اجرا دارد.

وی افزود: مردم همیشه در صحنه هستند و همچون دورانی که در جنگ‌ تحمیلی حاضر شدند اکنون نیز در جنگ اقتصادی مایل به حضور هستند. یک دولت خوب، دولتی است که کار را مردمی تحویل می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: ما قدرتمندترین کشور منطقه هستیم، شهید حججی مظهر یک دفاع مردمی است او در میان مردم بود و برای مردم فدا شد، بزرگترین دستاورد ما انقلاب مردمی است.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار مقاومت را به مردم عراق، شام، لبنان و یمن صادر کردیم و اکنون توانسته ایم مقاومت ها را در مقابل استکبار جهانی شکل دهیم که با پیروزی همراه باشد، ادامه داد: انقلاب اسلامی نرم افزار مقاومت اسلامی را به جهان صادر کرد و ملت های منطقه را نجات داد و قطعا در آینده نیز نجات خواهد داد .

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر چه مردم ما درگیر مشکلاتی هستند که ریشه این مشکلات به دخالت دولت ها بر می گردد، در حالی که در زمان دفاع مقدس اقتصاد و معیشت را مردم اداره می کردند، ولی کم کم همه چیز را دولتی کردند و دولت ها بزرگ و بزرگتر شدند و نقطه آغاز مشکلات شد.

وی ادامه داد: وقتی دولت ها بزرگ شدند، رانت خواری و ناتوانی اجتناب ناپذیر به وجود آمد که قوه قضاییه مقتدر هم از پیگیری باز ماند، براین اساس امام  راحل می فرمود «تا می شود کارها نباید دولتی شود».

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نرم افزار اقتصاد مقاومتی کشور، مردمی بودن اقتصاد و حرکتش آگاه کردن مردم است و حرکت مردمی برای آباد کردن کشور کم آسیب ترین روش خواهد بود، ابراز کرد: مدیر دولتی نمی تواند به اندازه مردم قدرت داشته باشد، به راستی رانت خواری چه سودی برای دولت ها دارد که اجازه اجرا شدن اقتصاد مقاومتی نمی دهند؟

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مدیرانی که شایستگی و صفای باطن ندارند و خطا یا خیانت کرده و نمی توانند به این مردم خدمت کنند، چرا باید با وجود کسانی که در مرزها امنیت را فراهم می کنند و خلوص فراوانی داشته، پشت میزهای مدیریتی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: باید به سراغ پیام های شهدا برویم. همان طور که در مقاومت مردمی مثل شهید حججی داریم، در عرصه اقتصاد نیز نیاز به دولتمردانی شبیه شهید حججی داریم که دارای صفای خلوص باشند.

وی در ادامه به گفتگوی شهید حججی با فرزندش اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید چنین گفتگویی با فرزندانشان داشته باشند، نه این که با فرزندانشان از شرکت هایشان حرف بزنند، اگر از شرکت ها حرف بزنند یاخطا خواهند کرد یاخیانت.

وی متذکر شد: شهید حججی یک نرم افزار برای دولت است و تنها جلوه چگونه تامین کردن امنیت نیست، بلکه الگویی است برای تمام کارها است و اگر نباشد مردم دچار بی تقوایی خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان تاکید کرد: شهید حججی برای ما یک راه است و نه صرفا یک شهید مدافع حرم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha