جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران به برنامه های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر ۱۲۷ پروژه عمرانی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است، گفت: با اتمام این پروژه های عمرانی شاهد یک رونق مناسب فرهنگی و دینی در سطح بقاع متبرکه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست رؤسای اوقاف استان در ساری از شناسایی بیش از هزار و 361 امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: مازندران از نظر تعداد امامزاده و بقاع متبرکه در سطح کشور جزء استان های برتر است.

وی با بیان این که هدف ما تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، افزود: در همین راستا تاکنون اقدامات بسیاری در جهت تقویت و گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی در این اماکن متبرکه صورت گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که بقاع متبرکه ظرفیت های معنوی بسیار ارزشمندی به منظور تقویت و رشد باورهای دینی مردم هستند، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این ظرفیت های بالای معنوی می توانیم جامعه را در مسیر رشد و تعالی دینی و معنوی سوق دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان در هر منطقه ای که وارد شدند نورانیت و معنویت را با خود برای آن منطقه به همراه آوردند، تصریح کرد: با نگاهی گذرا به مناطقی که امامزادگان و بقاع متبرکه حضور دارند می بینیم که به برکت حضور این شخصیت های معنوی آن مناطق ضمن رشد معنوی به پیشرفت  و آبادانی مناسبی نیز دست یافته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مردم علاقه مند و مؤمن بسیاری برای زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه در این مکان ها حاضر می شوند، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده نشان دهنده دینداری و ولایت مداری مردم کشورمان است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر بیش از پنج هزار مسجد، بقعه متبرکه، حسینه و تکایا در مازندران وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های ما بهره برداری فرهنگی از این اماکن دینی در جهت رشد معنوی مردم به ویژه نسل جوان است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که باید بستری فراهم شود تا بیش از پیش از ظرفیت های فرهنگی  و معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه در جامعه اسلامی بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: این اماکن دینی بهترین ظرفیت برای رشد معنوی جامعه و همچنین برخورد با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان این که در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت سفرهای مذهبی در کشور تأکید کرد و با بیان این که در حال حاضر ظرفیت های بسیاری خوبی در این حوزه وجود دارد، تصریح کرد: مازندران با وجود دارا بودن هزاران بقعه متبرکه ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت توریسم مذهبی دارد.

حجت الاسلام حیدری به پیشینه تاریخی مازندران اشاره کرد و با بیان این که نخستین حکومت شیعی در این دیار پایه ذگاری شده، گفت: مردم این دیار از دیرباز عشق و ارادت بسیار زیادی به ائمه معصومین(ع) داشته و دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر 127 پروژه عمرانی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است، افزود: با اتمام این پروژه های عمرانی شاهد یک رونق مناسب فرهنگی و دینی در سطح بقاع متبرکه خواهیم بود.

حجت الاسلام حیدری از بازسازی 245 امامزاده از ابتدای امسال تاکنون در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه بالغ بر هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که از این تعداد 178 امامزاده با اعتبارات این سازمان بازسازی شده، تصریح کرد: همچنین 67 امامزاده نیز با مشارکت های مردمی مرمت و بازسازی شده است.

وی در پایان سخنان خود از سی وقف جدید در چهار ماهه نخست امسال در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 190 وقف جدید از سوی واقفان خیر اندیش در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha