جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام شکری با اشاره به این که همراهی با مردم مهم ترین ویژگی و شاخصه روحانیت شیعه است، گفت: روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه مردم را تنها نگذاشته و در همه لحظات همراه و همگام با مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد رضا شکری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست روحانیان شهر لاریجان آمل به نقش آفرینی روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانيت راستين شيعه با تربيت الهي زير بار ظلم، ستم و هر گونه عهد نامه و قرار داد ظالمانه نرفته  و نمي‌ روند.

وی با بیان این که روحانیت اصیل و انقلابی همواره مدافع حقوق ملت بوده و دراین مسیر از خودگذشتگی ها و مجاهدت های بسیاری انجام داده است، افزود: تلاش های روحانیت در ادوار مختلف تاریخ دستاوردهای ارزشمندی را در حفظ و گسترش دین و انقلاب شامل شده است.

حجت الاسلام شکری با اشاره به این که همراهی با مردم مهم ترین ویژگی و شاخصه روحانیت شیعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه مردم را تنها نگذاشته و در همه لحظات همراه و همگام با مردم بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جریان مبارزات نهضت انقلاب اسلامی نیز همراهی مردم و روحانیت موجب پیروزی نهضت شد، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز روحانیت باز هم همراه با دیگر اقشار جامعه در جبهه های جنگ حاضر شد و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد.

امام جمعه شهر لاریجان آمل همچنین با اشاره به این که روحانیت همواره به همراهی با مردم افتخار می کند، خاطرنشان کرد: وجه تمایز روحانیت شیعه در طول تاریخ نیز همراه بودن با مردم است.

حجت الاسلام شکری با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان انقلاب و روحانیت تلاش می کنند با تبلیغات منفی و فضاسازی های دروغین میان مردم و روحانیت فاصله بیاندازند، تصریح کرد: اما دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی باید بدانند که پیوند میان مردم و روحانیت یک پیوند مستحکم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر مهم ترین دغدغه روحانیت مشکلات معیشتی و زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: روحانیت نیز در کنار مردم از دولت مطالبه دارد و در این خصوص تریبون مردم برای رساندن حرف های آنها به مسؤولان است.

وی با بیان این که روحانیت در منبرها و خطابه های خود همواره نسبت به مشکلات معیشتی مردم و وضع اقتصادی کشور به مسؤولان تذکر داده و می دهد، تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که در این راه روحانیت همراه آنها خواهد بود و تا تحقق مطالبات و خواسته های به حق مردم روحانیت از تلاش های خود دست نخواهد کشید.

حجت الاسلام شکری با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه به فضاسازی های دشمن علیه خود توجه نکرده و تنها به وظیفه و رسالت خود در قبال دین و مردم عمل کرده است، گفت: امروز نیز روحانیت اصیل و با بصیرت کشورمان به همان رسالت خود که عمل خواهد کرد و در این مسیر به عربده کشی های دشمنان اسلام و انقلاب توجه نمی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت دفاع از اسلام، انقلاب و همراهی با مردم را وظیفه و تکلیف امروز خود می داند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی هیچ گاه از این مسیر سخت عقب نشینی نکرده و امروز نیز با قدرت در این مسیر قرار دارد.

امام جمعه شهر لاریجان در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز روحانیت باید امید و آرامش را به جامعه تزریق کند، افزود: در برابر جنگ روانی که دشمن آغاز کرده بهترین راه گسترش امید در دل های مردم است.

حجت الاسلام شکری با اشاره به این که هدف دشمن ناامید کردن مردم نسبت به آینده نظام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: روحانیت انقلابی باید در منابر و خطابه های خود ضمن تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب، مردم را نسبت به آینده کشور امیدوار کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه فشارها و توطئه های دشمنان با قدرت در مسیر آرمان ها و اهداف خود در حرکت است، تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی تواند مانع از پیشرفت کشورمان در عرصه های پیش روی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha