جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راننده اتوبوس انگلیسی، زن پوشیه دار مسلمان را «تروریست» خطاب کرد

حوزه/ فیلم ویدئویی اهانت های یک راننده اتوبوس در بریستول که در آن یک مادر محجبه و پوشیه دار همراه با نوزاد ۲ ماهه اش مورد اهانت های گسترده قرار می گیرد، در شبکه های مجازی منتشر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesun، فیلم ویدئویی فریادهای  اهانت آمیز یک راننده اتوبوس در شهر بریستول انگلیس، بر سر یک مادر محجبه که پوشیه زده و نوزاد 2 ماهه اش را به همراه دارد، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

راننده اتوبوس با فریاد بر سر زن پوشیه دار او را تروریست خطاب کرده و او را متهم می کند که قصد بمب گذاری در اتوبوس را دارد. وی مدعی شده چون چهره این زن را نمی بیند، مطمئن نیست که او چه کسی است.

این بانوی مسلمان می گوید: راننده من را ترسناک و خطرناک توصیف کرد و در تمام طول سفر، دست از این اهانت ها برنداشت. من نیز جوابش را ندادم. او در ادامه حرف هایش مرا تروریست خطاب کرد و گفت که همه باید صورت همدیگر را ببینند.

وی افزود: این ماجرا مرا بسیار افسرده و بی نهایت ناامید کرد.

گفته می شود کار به جایی رسید که دیگر مسافران برای دفاع از این مادر مسلمان و نوزادش پا پیش گذاشته اند. در ادامه فیلم دیده می شود که راننده از اتوبوس بیرون می رود تا با یک مدیر صحبت کند. با وجود اینکه این ماجرا در ماه گذشته رخ داده، اما شرکت اتوبوس رانی تنها یک تماس با این مادر مسلمان داشته و نسبت به وقوع این حادثه عذرخواهی کرده است.

لازم به ذکر است این ویدئو در حالی منتشر می شود که اخیرا بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق انگلستان نظرات نژادپرستانه و توهین آمیزی علیه زنان پوشیه دار داشته و آن ها را به «صندوق پست» و «دزدان بانک» تشبیه کرده است. نظرات اهانت آمیز این سیاستمدار انگلیسی خشم جامعه اسلامی در انگلستان را برانگیخته و بسیاری خواستار برکناری او از حزبش شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha