شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عاشوری امام جمعه سیراف

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به این که انقلاب اسلامى قیامى براى نجات ملت ایران از فساد دوران پهلوى بوده است، گفت: مبارزه با فساد باید ریشه‏ اى باشد و با تغییر ساختارهاى فاسد دنبال شود، اقدامى كه نیازمند زمان، قاطعیت و جدیت لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام عاشوری امروز در جمع خبرنگاران گفت: مشكلات ایجاد شده در عرصه اقتصادى و نابسامانى بازار ارز و سكه موجب شده تا ضرورت برخورد با مفسدین و اخلال گران اقتصادى به مطالبه ‏اى عمومى و فوریتى در كشور بدل گردد.

امام جمعه بندر سیراف به بیان نکاتی در مورد مبارزه با فساد پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامى قیامى براى نجات ملت ایران از فساد دوران پهلوى بوده، مبارزه با فساد باید ریشه‏ اى بوده و با تغییر ساختارهاى فاسد دنبال شود، اقدامى كه نیازمند زمان، قاطعیت و جدیت لازم است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد، افتخارى براى نظام اسلامى است، نه عاملى براى شرمساری، ابراز داشت: مبارزه با اخلال گران اقتصادى باید به مطالبه عمومى تبدیل شود و این مبارزه با اخلال گران اقتصادى مختص دستگاه قضایى نیست و همه قوا باید در این میدان قدم بردارند.

حجت الاسلام عاشوری، لازمه موفقیت در فریضه فسادستیزى، پرهیز از سیاسى كارى و جناح بازى عنوان کرد و ادامه داد: مبارزه با اخلال‏گران، باید به عاملى براى وحدت ملى تبدیل شود، نه عامل واگرایى و ایجاد اختلاف‏ و مقام معظم رهبری در این ارتباط می گویند: «هر كه مى ‏خواهد با دشمنان این ملت مبارزه‏ عملى كارآمد كند، با فساد مبارزه كند. ابزارهاى دشمن در درون كشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتى، ما باید با این‏ها مبارزه كنیم، این وظیفه ‏ى دولت و مجلس و قوّه ‏ى قضاییّه و همه ‏ى اركان نظام است. به مردم خدمت كنند، با مفسد مماشات نكنند، فساد را در بدنه‏ دستگاه‏ هاى حكومت به‏ هیچ ‏وجه نپذیرند و تحمّل نكنند؛ این بزرگترین خدمت است».

امام جمعه سیراف افزود: استكبار جهانى از رسیدن انقلاب اسلامى به چهل سالگى كه مفهوم آن تكامل و بلوغ جسمى و عقلانى است به دلایل زیادى ناخرسند و عصبانى است كه مهم‏ترین آن‏ها ماندگارى انقلاب اسلامى به‏ رغم همه توطئه ‏هاى استكبار، رشد و بالندگى انقلاب اسلامى برخلاف تصور غرب از عدم امكان حیات سیاسى كشورهاى مستقل، رسیدن جمهورى اسلامى به نقطه آسیب ‏پذیر دفاعى و نظامى‏ و موفقیت‏ هاى منطقه ‏اى جمهورى اسلامى در تولید امنیت و كاستن از توان غرب‏ است.

وی بیان داشت: آمریكا با تصور آسیب‏ پذیر بودن جمهورى اسلامى در زمینه اقتصادى تلاش دارد تا به زعم خود برخى اهداف خود را به میزان توانایى خویش در تحمیل فشارهاى مورد نظر تأمین كند كه عمده آن‏ها تجزیه جغرافیایى ایران به‏ منظور نهادینه ‏سازى درگیرى و تقابل در درون مرزهاى ایران، براندازى نظام مقدس جمهورى اسلامى به ‏عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامى‏، سرگرم‏ سازى جمهورى اسلامى به مشكلات داخلى و رهاسازى آرمان‏ هاى جهانى‏، حدودسازى توان جمهورى اسلامى در ابعاد دفاعى و منطقه ‏اى از طریق مذاكره‏ و جلوگیرى از برگزارى شكوهمند و مقتدرانه جشن‏ هاى چهلمین سالگرد انقلاب اسلامى‏ است.

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: این در حالی است كه جمهورى اسلامى در مقطع فعلى نسبت به آغاز تحریم‏ ها در موقعیت بهترى قرار دارد كه برخى از دلایل همچون محدود شدن كشورها و شركت‏ هاى تحریم‏ كننده از سطح جهانى و با تأیید شوراى امنیت سازمان ملل به آمریكا و محوریت شخصى ترامپ‏، افزایش اختلافات داخلى آمریكا و دیگر كشورهاى دنیا بر سر تحریم به ‏ویژه مواضع متفاوت برخى كشورهاى غربى و منطقه ‏اى نظیر اتحادیه اروپا، روسیه، چین، تركیه، كسب تجربه در فروش نفت و جلوگیرى از به صفر رساندن صادرات نفت ایران، برنامه ‏ریزى جهت تأمین ارز مورد نیاز از طریق منابع غیر رسمى تجارى‏، افزایش سطح آمادگى كشور و وفاق بیشتر بعد از خروج آمریكا از برجام‏ است.

امام جمعه بندر سیراف افزود: تردیدى نیست كه نظام مقدس جمهورى اسلامى یكى از سخت ‏ترین گردنه‏ هاى تاریخى خود را مى‏ گذراند و در یك جنگ همه‏ جانبه نظامى، فرهنگى، سیاسى و اقتصادى در مقابل دنیاى كفر و استكبار ایستادگى كرده است؛ انقلاب اسلامى به ‏عنوان تنها پایگاه حاكمیّت الله در دنیاى امروز در شرایطى مورد هجوم قرار گرفته كه تجربه‏ چهل سال دشمنى، حكومت و ملّت را بیش از پیش قدرتمند و مقاوم ساخته است. در این بین براى تبیین و تشریح شرایط امروز نظام اسلامى مى ‏توان آن ‏را با شرایط حكومت اسلامى رسول خدا(ص) در جنگ احزاب مقایسه كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha