چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/خطبای جمعه لبنان تاکید کردند: تمامی تهدید ها و تحریم های آمریکا با ناکامی رو به رو خواهد شد و آمریکا نخواهد توانست ایران را تسلیم کرده و اراده آن را درهم شکند همانطور که در دهه های گذشته نیز ناموفق بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: تمامی تهدید ها و تحریم های آمریکا با ناکامی رو به رو خواهد شد و آمریکا نخواهد توانست ایران را تسلیم کرده و اراده آن را درهم شکند همان‌طور که در دهه های گذشته نیز ناموفق بوده است.

سید فضل الله: تصمیم آمریکا بر مبنای قانون جنگل است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران که با تبریک نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه شد، در مرحله اجرا است.

وی  ادامه داد: این تصمیم های آمریکا بر مبنای قانون جنگل است؛ بدین صورت که قدرت های متوحش منطقه با محاصره و گرسنگی دادن به ملت ها، خواسته های خود را به کسانی که در برابر خود تسلیم نمی شوند، تحمیل می کنند که ما این منطق را رد می کنیم و در روابط سیاسی کشور ها هیچ وجهه قانونی برای این منطق نمی بینیم.

سید فضل الله اشاره کرد: ما از سازمان ملل متحد که برای حفظ حقوق کشور ها و ملت های جهان و پایبندی به قوانین بین المللی و شریعت های اخلاقی و انسانی تأسیس شده، می خواهیم که در این خصوص موضع گیری کند.

امام جمعه بیروت به حوادث یمن پرداخت و گفت: همچنان مردم یمن رنج می برند که آخرین آن کشتار وحشیانه ای بود که آل سعود در حق کودکان صعده مرتکب شد.

وی تصریح کرد: ما این کشتار را محکوم کرده و خواستار متوقف شدن این جنگ ویرانگر هستیم که هیچ کس جز آغاز گر این جنگ و کسانی که تسلیحات می فروشند و به دنبال تضعیف جهان اسلام هستند، از آن سود نمی برد.

شیخ خطیب: ایران در رأس مبارزه با استعمار جهانی بوده و هست

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه به معانی و مفاهیم حج پرداخت و مسلمانان را به وحدت و همکاری برای کار نیک، صبر، آراستگی به مکارم اخلاق و دعا برای حفظ مسلمانان از بلاها، فتنه ها و یاری فلسطین دعوت کرد.

شیخ خطیب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را تجاوز علیه این کشور برای تسلیم آن در برابر سلطه گری استکبار جهانی دانست و گفت: ایران در رأس مبارزه با استعمار جهانی بوده و هست و با شجاعت و حکمت رهبری و آگاهی و پایداری ملت آن پیروز شده و پناهگاه تمامی ملت ها و کشور های خواهان آزادی است.

وی اشاره کرد: انتظار می رود که تمامی کشور های عربی و اسلامی در وفاداری به ایران با آن اعلام همبستگی کند، به ویژه که ایران در یاری مسائل عرب و مسلمین و حمایت از قدرت ها و جنبش های مقاومت در برابر تروریست های تکفیری صهیونیستی کوتاهی نکرد.

نایب رئیس مجلس شیعیان لبنان تاکید کرد: هرگونه سستی و شانه خالی کردن در یاری ایران، اقدامی ناپسند و در چارچوب خیانت است به مسائل ملت های مخالف استعمار و سلطه و در رأس آن مسئله فلسطین که امروز به عنوان نماد مبارزه حق علیه باطل تبدیل شده است.

وی پیروز های بزرگ سوریه را در آزاد سازی جنوب این کشور ستود و از مردم سوریه خواست برای آزادی سوریه از تروریسم صهیونیستی و آمریکایی و همکاری در مسیر بازسازی کشور همکاری کنند.

شیخ دعموش: ایران در برابر تحریم های آمریکا تسلیم نخواهد شد و به پایداری ادامه خواهد داد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی اصرار دارند که به تجاوز علیه کشور ها و ملت های منطقه ادامه دهند و تشدید فشار آمریکا علیه ایران و تهدید به تحمیل تحریم های بیشتر همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به محاصره و تجاوز خود به غزه و مردم فلسطین ادامه می دهد و ائتلاف سعودی آمریکایی نیز به ارتکاب جنایت و کشتار وحشیانه علیه مردم یمن می پردازد.

شیخ دعموش اشاره کرد: تمامی این سیاست های متجاوزانه آمریکا در منطقه و جنایت های اسرائیلی ها و سعودی ها در فلسطین، یمن و سوریه حکایت از شکست پروژه آمریکایی اسرائیلی سعودی در منطقه دارد که از این طریق می خواهند بر شکست خود در محور سیاسی و نظامی در سوریه ، عراق، یمن، فلسطین، لبنان و پاکستان سرپوش بگذارند.

عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه ایران در برابر تهدید ها و تحریم های آمریکا تسلیم نخواهد شد و به ثبات، پایداری و مقابله تا آخر ادامه می دهد، گفت: تمامی تهدیدها و تحریم های آمریکا با ناکامی رو به رو خواهد شد و آمریکا نخواهد توانست ایران را تسلیم کرده و اراده آن را درهم شکند همانطور که در دهه های گذشته ناموفق بوده است.

شیخ دعموش گفت: عربستان سعودی باید بداند که جنگ آن در یمن بدون افق است؛ چراکه ملت شجاع یمن در برابر آن تسلیم نخواهد شد و تمامی کشتار هایی که علیه کودکان مرتکب شده، پایداری آنان را نخواهد شکست.

شیخ حبلی: کشتار عربستان سعودی در صعده، جنایت علیه اسلام است

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: کشتاری که عربستان سعودی در شهر ضحیان در استان صعده یک جنایت بزرگی است که اتوبوس حافظان قرآن را هدف قرار داد و منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها تن شد که از میان آن کودکان بی گناه بودند.

شیخ حبلی این جنایت عربستان را جنایت علیه قرآن و حافظان قرآن دانست و گفت: موضع گیری جهان اسلام و الازهر در قبال این جنایت وحشیانه چه شد؟ آیا این جوانانی که قرآن کریم و تعالیم دین اسلامی حفظ می کنند، خطری برای عربستان سعودی دارند؟

وی در بخش دیگر خطبه گفت: تحریم هایی جدیدی آمریکا علیه ایران را محکوم به شکست دانست و افزود: این تحریم ها نخواهد توانست به ایران ضربه ای بزند.

روحانی اهل سنت به موضع گیری آیت الله خامنه ای که تاکید کردند تحریم های جدید هیچ ارزشی ندارد و اعتمادی به آمریکا وجود ندارد، اشاره کرد و تصریح کرد: بهترین پاسخ به تحریم های آمریکا، رزمایش هایی است که سپاه پاسداران اجرا کرد و این پیام را به آمریکایی ها داد که واشنگتن هزینه تحریم ها را خواهد پرداخت و صادرات نفتی آمریکا در تنگه هرمز تحت کنترل نیرو های ایرانی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha