جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری

حوزه/ معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق، با بیان اینکه اقدام حیدرالعبادی، اهانت به ملت عراق بود، گفت: نسخت وزیر عراق با این تصمیم، پیش از آن که معترض ملت قهرمان ایران گردد، به ملت سربلند عراق اهانت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون موضع‌گیری اخیر نخست‌وزیر عراق و پذیرش تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: شیوه‌های دشمنان در رویارویی با جبهه حق و اسلام در طول تاریخ، گاه چنان پست و فرومایه می‌گردد که به حد محاصره اقتصادی ملت‌های آزادی‌خواه و سربلند می‌رسد و بستن آب بر امام حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش، یک نمونه روشنی از آن است.

* تحریم اقتصادی حرام شرعی است

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم اقتصادی علیه ملتی از نظر شرعی حرام، به لحاظ اخلاقی پست و از جایگاه سیاسی پوچ و بی‌ارزش است، گفت: با توجه به این قاعده نه پیامبران مرسل، نه امامان معصوم و نه فقیهان عادل و انسان‌های شریف، در هیچ یک از جنگ و نبردهایشان، به این شیوه متوسل نشدند.

* اقدام حیدرالعبادی اهانت به ملت عراق بود

معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق، با تأکید بر اینکه حیدرالعبادی اقدامی خلاف شرع و غیر قانونی انجام داده است، تصریح کرد: تصمیم نخست‌وزیر عراق در پیوستن به صف ترامپِ سبک سر در محاصره جمهوری اسلامی و ملت با ایمان آن، تصمیمی است که از نظر شرع حرام و از نظر عرف شرم‌آور و از نظر قانونی نیز باطل است؛ چراکه وی با این تصمیم، پیش از آنکه معترض ملت قهرمان ایران گردد، به ملت سربلند عراق اهانت ورزیده است.

*ملت عراق راهواری برای تصمیمات غلط نخست‌وزیر نیستند

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری، با بیان اینکه ملت عراق راهواری برای تصمیمات غلط نخست‌وزیر نیستند، اضافه کرد: ملت عراق پیروز شده بر داعش و معتقدِ به اسلام و مرجعیت و ارزش‌های والای اخلاقی، نمی‌پذیرد که مرکبی راهوار برای نخست‌وزیر باشد تا به وسیله آن و از طریق همراه شدن با ترامپ، در محاصره جمهوری سرافراز اسلامی و ملت سربلند آن که با همه توان در کنار عراق و مردمش ایستاده، به یک نخست‌وزیریِ دومِ بی‌ارزش برسد.

وی خطاب به نخست‌وزیر وقت عراق، گفت: جای تعجب است که چقدر در اجرای دستورات ترامپ شتاب‌زده عمل کردی و چقدر در اجرای رهنمودهای مرجعیت دینی که سالیان سال است شما را به خدمت‌رسانی به مردم خود و مبارزه جدی و شدید با فساد و فسادگران توصیه می‌نمود، روی‌گردان و بی‌توجه بودی! و این تنها بدین علت است که آنچه بر تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های شما حاکم است، مصالح سیاسی و شخصی است.

 معاون فرهنگی بسیج مردمی عراق، در پایان با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی توان مقابله با ایران و هم‌پیمانانش را ندارد، اظهار داشت: همه بدانند که مگس‌ها و پشه‌هایی مانند ترامپ و امثال او توان آن را ندارد که از قدرت و عزت جمهوری اسلامی و ملت با ایمانش و همچنین ملت شجاع عراق و تمامی ملت‌های آزادی‌خواه و مقاوم، چیزی بکاهند چراکه خداوند متعال در آیه 10 سوره فاطر «مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا» می‌فرمایند «هرکس عزت می‌خواهد، عزت یکسره از آن خداست».

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha