شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر از خبرنگاران به طلایه داران جبهه‌ آگاهی و ‌چشم بینای مردم و مسؤولان یاد کرد و گفت: خبرنگاران باید همواره در جهت تحقق رسالت حقیقی خود گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای با بیان این که مؤمن به توفیق از خدا، وجدان درونی و قبول نصیحت نیاز دارد، گفت: اگر انسان مؤمن به این سه موضوع توجه داشته باشد سعادتمند خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود از خبرنگاران به طلایه داران جبهه‌ آگاهی و ‌چشم بینای مردم و مسؤولان یاد کرد و افزود: خبرنگاران باید همواره در جهت تحقق رسالت حقیقی خود گام بردارند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که به حساب منطق و ‌عقلانیت با وضعیت فعلی کسی ورود به عرصه خبرنگاری ‌نمی‌کند و به طور حتم اصحاب رسانه، عاشقانه این‌ حرفه را انتخاب کرده اند، بیان داشت: خبرنگاران به عنوان حلقه وصل میان مردم و مسؤولان نقش محوری در انتقال مشکلات جامعه به مدیران دارند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که نباید مشکلات صنفی خبرنگاران مورد بی توجهی مسؤولان قرار بگیرد، گفت: برخی از مسؤولان تنها فقط در هفته خبرنگار قول‌هایی می‌دهند، در این هفته خبرنگاران مورد توجه ‌ویژه قرار می‌گیرند، اما پس از آن فراموش می‌شوند.

حجت الاسلام قلی پور همچنین با بیان این که خبرنگاری که برای انتشار و انعکاس مطلبی پول دریافت می کند، نمی تواند زبان گویای مردم باشد، تصریح کرد: یک خبرنگار در وهله نخست باید خودش شأن و جایگاه خود را حفظ کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که گاهی اوقات قلم خبرنگاران از صدای امامان جمعه نیز رساتر است و‌ تاثیر بیشتری دارد، بیان داشت: اهالی رسانه ضمن اینکه باید مستقل ‌باشند، انتقادات را نیز با صدای رسا بیان کنند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که خبرنگاران، سخنانی که امام جمعه پیرامون مطالبات مردمی در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌کند را به ‌گوش مردم و‌ مسؤولان برسانند، خاطرنشان کرد: امروز نقش رسانه ها در انتقال این پیام های مهم به مسؤولان بسیار حائز اهمیت و محوری است.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با تأکید براین که رسانه ها باید نقد را با صراحت بیان کنند، تصریح کرد: رسانه ها نباید از بیان واقعیت ها به مردم واهمه ای داشته باشند، بلکه باید نقاط ضعف و قوت را با هم بیان کنند.

وی با بیان این که رسانه ها باید حقایق را برای مردم بازگو کنند تا آگاهی مردم افزایش پیدا کند، بیان داشت: رسانه ها باید به گونه ای اطلاع رسانی کنند تا میزان اطمینان و اعتماد مردم نسبت به آنها افزایش پیدا کند.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که خبرنگاران اخلاق رسانه‌ای را رعایت کنند، گفت: صداقت و امانت داری در انعکاس اخبار امری حائز اهمیت است که باید به طور جدی مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha