پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: چندین هفته است که کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی به سر نمی‌برد، از افزایش روز افزون قیمت دلار گرفته تا گرانی بی‌سابقه طلا و سایر محصولات!

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تاکید بر ضرورت اقدام عملی و قابل‌توجه دولتمردان برای رفاه مردم، اظهارداشت: مردم گفتاردرمانی را نمی‌پذیرند! آنها می‌خواهند ببینند که دولتمردان در بحث صرفه‌جویی و تلاش شبانه‌روزی برای بهبود معیشت و اقتصاد کشور چه می‌کنند!.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از توسعه و اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن است، گفت: مردم انتظارات به حقی از این بخش دارند، این بخش در تولید و حمایت از کالای ایرانی نقش بسیار مهمی دارد که امیدواریم به خوبی ایفای نقش کند، تا در حمایت از کالای ایرانی به صورت عملی کارنامه درخشان و قابل قبولی نشان مردم داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، فساد در سیستم اداری کشور را یکی از معضلات اصلی کشور دانست و تصریح کرد: چندین هفته است که کشور در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برد، از افزایش روز افزون قیمت دلار گرفته تا گرانی بی‌سابقه طلا و سایر محصولات! انقلابی که داعیه‌دار بهبود وضعیت مردم بود، چرا باید در چنین وضعیتی دچار شود!؟.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با تأکید بر لزوم انتخاب مدیران ساده‌زیست و دلسوز، گفت: آیا جز بی‌تدبیری مسئولان و فساد در سیستم اداری، علت این مهم است! از این روست که باید قوه مقننه و مجریه با قانون‌گذاری دقیق و اعمال قانون، مانع تخلف دستگاه‌های دولتی و برخی مسئولان و آقازاده‌های رانت‌خوار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه دنیاگرایی، تسلیم شدن در برابر مال، اختلاس، فساد مالی و سرقت از بیت المال در جنگ اقتصادی از سوی عده‌ای در داخل اتفاق می‌افتد، عنوان داشت: برای مقابله با چنین معضلاتی نخست باید از دولت آغاز کرد، ساده‌زیستی در بین مسئولان الگو قرار گیرد، معاونان، وزرا، رؤسای قوه‌های مقننه و قضائیه اگر همچون شهید رجایی زندگی ساده‌ای داشته باشند، قطعاً بر جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد مردم از جنگ اقتصادی آسیب ببینند، گرانی، بیکاری، تورم، توان گوشت خریدن را نداشتن و بهره نبردن از ملزومات زندگی سهم مردم باشد و آقایان مسئول از جنگ اقتصادی در زندگی‌شان لطمه نبینند، مردم تحمل نخواهند کرد و دشمن نفوذ می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با بیان اینکه ساده‌زیستی در سال‌های اخیر از زندگی مسئولان رخت بربسته است، تصریح کرد: داشتن زندگی اعیانی و خارج از عرف عادی مردم با فرهنگ انقلاب ناسازگاری داشته و مغایر با اصول و آرمان امام و انقلاب بوده است.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha