پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدعلی مجاهدی

حوزه/ دبیر انجمن شعر آیینی کشور بر لزوم ارایه طرح جامعی به منظور تقویت شعر آیینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد محمد علی مجاهدی ، یکشنبه شب طی سخنانی در نشست صمیمانه با شاعران قمی که در محضر مقام معظم رهبری تاکنون به شعرخوانی پرداخته اند، ابراز داشت: حقیقتاً شعر آیینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی توانسته پیشرفت های چشمگیری چه در زمینه کمی و چه در خصوص کیفی داشته باشد و این رشد و بالندگی و موفقیت به خصوص در دو دهه اخیر بسیار برجسته و امیدوارکننده بوده است.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب البته ما در زمینه اهل بیت(ع) شعر داشته ایم اما پرداختن به شعر آیینی و اهل بیتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد بسیار چشمگیری داشت، ضمن آن که شعر مقاومت و شعر انقلابی نیز پس از بهمن 57 بود که در این کشور شکل گرفت و امروز مایه افتخار است.

این شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) همچنین بیان داشت: به لطف الهی در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما در زمینه های مختلف به برکت نظام اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته ایم، اما باید قبول کرد که متاسفانه در عرصه فرهنگ و ادب در برخی قسمت ها با نقصان ها و کاستی هایی مواجه بوده ایم که باید با برنامه ریزی منسجم و بهتر این نقص و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

 وی گفت: از این حیث به عقیده بنده افرادی که متولی امور فرهنگی کشور هستند می بایست به جای موازی کاری و کارهای تکراری، با توجه به منابع مالی که در اختیار دارند، اقدام به طراحی یک برنامه جامع در خصوص تقویت شعر آئینی کنند و با مدیریت هوشمند مانع از هدر رفت منابع و امکانات فعلی شوند.
 مجاهدی همچنین با اشاره به درخشش بسیار خوب شاعران قمی به خصوص شاعران آیینی در جشنواره های مختلف افزود: در طول دو دهه اخیر، شاعران قمی در زمینه شعر حدود هفتصد مقام کشوری را به دست آورده اند اما باید به شدت مراقب باشیم که نکند جایگاه استان در این خصوص مثل برخی استان های دیگر ضعیف شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha