جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهانت های بوریس جانسون، اسلام هراسی علیه زنان پوشیه دار را افزایش داده است

حوزه/ در گزارش سازمان ضداسلام هراسی تل ماما، که جرایم نفرت محور را ثبت می کند آمده است که در هفته اخیر، چندین نفر با تقلید از بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلستان به زنان پوشیه دار اهانت کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، یک سازمان مبارزه با اسلام هراسی  اعلام کرد، اهانت های بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلستان به زنان پوشیه دار، مستقیما مسبب افزایش برخوردهای توهین آمیز علیه زنان محجبه شده است.

گروه ضداسلام هراسی تل ماما که جرایم نفرت محور را ثبت می کند، با انتشار گزارشی اعلام کرد، عملا شاهد افزایش حملات کلامی علیه زنان محجبه پس از گفته های آقای جانسون هستیم و «ارتباط مستقیمی» میان گفته های بوریس جانسون و این افزایش قابل توجه اسلام هراسی به چشم می خورد.

براساس این گزارش حداقل به 4 زن پوشیه دار در مراکز عمومی اهانت شده و به آن ها لقب «صندوق پست» داده شد. یک زن که پوشیه  زده بود در 8 آگوست در لندن و سه زن دیگر در شهرهای لندن و لوتون مورد اهانت قرار گرفتند. تل ماما گزارش داد که در هفته پیش از آن هیچ برخوردی با زنان پوشیه دار گزارش نشده بود، هرچند زنان محجبه هم چنان هدف حملات بودند.

 

رابینا خان یک عضو شورای از تاور هملت گفت که دوستش هنگامی که سوار قطار می شده «صندوق پست» خطاب شده است.

وی به خبرنگاران گفت: در این آخر هفته، با گروهی از بانوان سوار قطار می شدیم، یک بانویی که پوشیه داشت عقب ماند و مامور قطار خندید و گفت: صبر کن! صندوق پست را فراموش کرده ای!

فیاض مغول بنیانگذار تل ماما گفت: زنانی که پوشیه می زنند به ندرت جرایم  ضداسلامی علیه خودشان را گزارش می دهند، زیرا آن ها پس از برخوردهای دائمی پس از مدتی به این وضعیت  عادت می کنند. آقای جانسون تصور می کند که این گفته ها خنده دار هستند ولی نمی داند که سخنانش خوراک متعصبان می شود.

لازم به ذکر است این  سیاست مدار انگلیسی در مصاحبه ای زنان پوشیه دار را مورد اهانت قرار داده و آن ها را با واژه هایی چون «صندوق پست» و «دزدان بانک» توصیف کرده بود. این اهانت ها خشم بسیاری سازمان  ها و گروه های اسلامی را برانگیخته و بسیاری خواستار استعفای او از حزبش شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha