جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله اسماعیل پور قمشه ای

حوزه/ مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله محمد علی اسماعیل پور قمشه ای، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه ای، استاد حوزه علمیه قم،  در سن 78 سالگی، پس از یک دوره بیماری، در منزل شخصی اش در شهرضا، دارفانی را وداع گفت.

بر اساس این گزارش: مراسم تشییع و تدفین این عالم ربانی صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور، علما، اساتید، شاگردان و مردم مومن و انقلابی قم برگزار گردید.

حضرت آیت الله سبحانی از مراجع معظم تقلید، بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کردند و سپس در مقبره  آیت الله شهید مفتح در  حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

یاد آور می شود: مراسم بزرگداشت این عالم  فرهیخته  امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدای قم، واقع در خیابان شهدا(صفائیه) با حضور اعلام و بزرگان حوزه علمیه  برگزار می گردد.

خاطرنشان می شود: مراسم تشییع پیکر آیت الله شیخ محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای، عصر روزگذشت از منزل شخصی وی، واقع در شهرضا، نیز برگزار گردید و سپس به قم منتقل شد.

آیت الله اسماعیل پور یکم فروردین 1319 درشهرضا متولد شد  و از سال 1335 شمسی در شهرضا به فراگیری علوم قدیم پرداخت و بعد از طی مقدمات و قسمتی از سطوح عالی، فراگیری فلسفه و کلام و مقداری طب قدیم و هیات در سال 1339 وارد حوزه علمیه قم شد.

آیت الله اسماعیل پور، حكمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی آموخت و در محضر حضرات آیات عظام امام خمینی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی به تحقیق و تكمیل دروس خارج فقه و اصول پرداخت.

وی مباحث فلسفی را نیز تکمیل و در طول خواندن درس خارج به مباحثات علمی و تدریس سطح عالی و علوم اعتقادی مشغول بود تا اینكه به درجه اجتهاد نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha