پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانان خواستار اتحاد ملی و مبارزه با افراط گرایان شدند.

حوزه/ در همایشی که با میزبانی سازمان «انجمن اسلامی هندوستان» در نیودهلی برگزار شد، سخنرانان ضمن محکوم کردن افراط گرایی دینی و هدف قرار گرفتن مسلمانان در هند، خواستار اتحاد و انسجام اجتماعی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از business-standard، در همایش یک روزه که دیروز با میزبانی سازمان «انجمن اسلامی هندوستان در شهر نیودهلی برگزار شده بود، سخنرانان از جمع علماء و روحانیون خواستار اتحاد و انسجام در جامعه شدند تا امنیت در جامعه برقرار شود.

سیدمحمد قادری، سخنرانی اصلی همایش و ریاست سابق انجمن گفت: وجهه اشتباه و دروغین از مسلمانان به تصویر درآمده است. این سوءبرداشت در جامعه به وجود آمده مسلمانان هندی شهروندان مسئولیت پذیری نیستند، در حالی که ما براین باور هستیم با ورود و مشارکت مسلمانان در اقدامات امنیتی ملی، جوانان مسلمان می توانند نقش موثری در راستای وحدت ملی ایفاء کنند.

وی افزود: چرا باید به گروه های داعشی و دیگر سازمان ها بپیوندیم؟ اعتقادات و باورهای دینی ما هیچ شباهتی به اسامه بن لادن و دیگر تندروها ندارد.

قادری جوانان شرکت کننده در این برنامه را علیه مبارزه با نیروهایی که ملت را تضعیف می کنند سوق داد.

شاهناز احمد مالک ورسی از دانشگاه اسلامی علیگر در استان کرالا نیز گفت: چالش های پیش روی حقوق بشر و عدالت اجتماعی از دیدگاه جامعه جدی تلقی می شوند.

وی افزود: اینکه مسلمانان و جامعه دالیت ها هم اکنون هدف نفرت و خشونت افراط گرایانه قرار گرفته اند، نگران کننده است و باید برای ایجاد همدلی اجتماعی تلاش هایی در پیش گرفته شوند.

شجاعت علی قادری مدیر انجمن اسلامی هند نیز گفت که جوانان مسلمان هندی، عشق و احترام زیادی برای کشورشان قادر هستند.

در پایان همایش از سازمان های اسلامی هندی خواسته شد که برای مبارزه با افراط گرایی دینی تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha