پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردشگران

حوزه/ حجت الاسلام زمانی از برگزاری اولين دوره كارگروهي اسلام شناسي ويژه راهنمايان گردشگري خارجی، به همت دفتر تبليغ و ارتباطات بين الملل معاونت تهذيب و تبليغ حوزه علميه اصفهان و انجمن راهنمايان گردشگري استان اصفهان خبرداد.

حجت الاسلام محمد رضا زمانی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان از برگزاری اولين دوره كارگروهي اسلام شناسي ويژه راهنمايان گردشگري خارجی، به همت دفتر تبليغ و ارتباطات بين الملل معاونت تهذيب و تبليغ حوزه علميه اصفهان و انجمن راهنمايان گردشگري استان اصفهان خبرداد.

وی با بیان اینکه با اجراي اين طرح اصفهان پيشگام اولين دوره آموزش كارگاهي اسلام شناسي براي راهنمايان گردشگري خواهد شد، گفت: اين دوره آموزشي با ابتكار مدرسه علميه تبلیغی ناصريه و همكاري انجمن راهنمايان گردشگري قرار است به زودي در اصفهان برگزار گردد.

مسئول دفتر تبيلغ و ارتباطات بين الملل حوزه در اين زمينه اذعان کرد: برخلاف تصور و تعريفي كه از گردشگري خارجي وجود دارد، توريست ها و گردشگران صرفا براي مشاهده اماكن تاريخي و مذهبي ما وارد ايران نمي شوند.

وی افزود: همان طور كه آنها با ديدن مهرباني و مهمان نوازي مردم ايران به وجد مي آيند و با چشيدن غذاهاي خوشمزه و ديدن پوشش كامل و شنيدن گويش هاي متفاوت ایرانیان متعجب و ذوق زده مي شوند، با فهميدن اعتقادات و مشاهده  از نزديك مراسم مذهبي ما نيز به حقايق انكار ناپذيري دست مي يابند، حقايقي كه خلاف آن را در رسانه هايشان از ما براي آنها به نمايش در مي آورند.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: در این لحظه است که راهنمايان گردشگري به عنوان اولين حلقه  اتصال بين گردشگر و مردم ايران نقش مهمي را ايفا مي كنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر راهنمايان گردشگري در طي بازديدي كه گردشگران از ايران دارند و آنها را همراهي مي كنند، بتوانند به سؤالات آنها پاسخي دقيق و مناسب را ارائه بدهند، به راحتي مي توانيم اين نگرش منفي و مغرضانه و جو ايران هراسي جهاني را از بين ببريم.

 مسئول دفتر تبيلغ و ارتباطات بين الملل حوزه اصفهان تصریح کرد: نياز است تا در اولين گام خود راهنمايان گردشگري، آگاهي و اطلاعات خوبي نسبت به عقايد و پرسش هاي ديني داشته باشند. علاوه بر اين كه گردشگران خارجي با حضور و ديدن اعياد و عزاداري هاي مذهبي، آنها را با دنيايي از سوالات مواجه مي كند، كه براي پاسخ گويي به آنها نياز به داشتن علم و اطلاعات كافي و خاص خود است.

وی تاکید کرد: راهنمايان  با حضور در اين دوره هاي آموزشي كوتاه مدت و به روز، مي توانند توان پاسخگويي مناسبي را نسبت به سوالات مخاطبين شان به دست آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha