چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب جدیدالورود، گفت: شرط ایفای صحیح رسالت طلبگی داشتن روحیه جهادی، اخلاص و جدیت در تحصیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب دوره تثبیتی، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر آموختن علم دین، خطاب به طلاب نو ورود، اظهار کرد: امروز باید شما قاسم بن الحسن(ع) را الگوی خود قرار دهید و تلاش کنید در زمینهٔ استفاده از وقت و استعداد و جوانی خود نهایت بهره‌وری را داشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه باید در این راه به خدا توکل کنید، افزود: هر کس خداوند را یاری کند خداوند هم او را یاری می‌کند، زیرا خداوند منبع قدرت بوده و عزت مطلق دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه خدمت به حوزه‌های علمیه و فقاهت خدمت به ظهور امام زمان(عج) است، ادامه داد: باید از خداوند بخواهیم در این مسیر توفیق ویژه خود را نصیب ما کند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی طلبه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که روحیه جهادی داشته باشد و همه ما با روحیه جهادی، اخلاص و جدیت در تحصیل می‌توانیم گام‌هایی برداریم که امام زمان(عج) و ائمه اطهار(ع) در حق ما دعا کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به آسیب‌های تهدیدکننده دین و نظام، اظهار کرد: ثروتمندی که مازاد دارایی خود را از مردم دریغ کرده و با احتکار به دین ضربه می‌زند ازجمله آسیب‌های تهدیدکننده دین است، زیرا این‌گونه اقدامات مردم را نسبت به دین و نظام بدبین می‌کند.

وی افزود: اکنون در تحریم هستیم و کرکس‌های گرسنه سعودی و کفتارهای منافقین در کمین انقلاب نشسته‌اند که با این اتفاقات شروع به لجن پراکنی کنند، ازاین‌رو همه به‌ویژه قشر طلبه و روحانی باید هوشیار و بیدار باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه هر کدام از ما باید در محله و منطقه خود روحیه جهادی و ایستادگی را تقویت کنیم، اضافه کرد: شیخ زکزاکی از محضر امام(ره) ارتزاق می‌کند و سپس در نیجریه منبعی برای انقلابی گری و تشیع می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده رویش و گستره وسیع اثرگذاری حوزه علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha