سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایران و عراق

حوزه/ مجمع عمومی حوزه عراق با بیان اینکه تحریم ها علیه ایران یکی از سیاست های ترامپ سبک مغز است تاکید کرد: ملت ایران همچون گذشته از این مرحله نیز با پیروزی و عزت بیرون خواهد آمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به دنبال اظهارات اخیر حیدر العبادی در خصوص تحریم های آمریکا علیه ایران و در محکومیت آن مجمع عمومی حوزه عراق در ایران بیانیه ای را صادر کرده است.

این مجمع که متشکل از طلاب و فضلای عراقی است در زمینه های فرهنگی و تبلیغی فعالیت می کند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ( سوره مائده آیه ۵۱)

در زمانی که نیروهای غربی علیه جهان اسلام یورش می برند و نیرو و آرمانش را تضعیف می کنند و در زمانی که جمهوری اسلامی ایران با توطئه های شدید و بی رحمانه و محاصره شدید اقتصادی روبرو است، شاهد بودیم حیدر العبادی نخست وزیر عراق با تحریم های انجام شده بر جمهوری اسلامی ایران موافقت کرده است و در این زمینه به چند محور اشاره می کنیم:

1.این تحریم ها یکی از سیاست های ترامپ سبک مغز است و واین تحریم ها مردود است چرا که ظالمانه و با ارزش های انسانی و هنجارهای بین المللی منافات دارد.

2.این تصمیم نظر شخصی نخست وزیر حیدر العبادی است و دیدگاه دولت عراق مانند نظر العبادی نیست چرا که در حال حاضر او رسمیت ندارد و دولتش در حال تغییر و تبدیل است و دولت تشکیل خواهد شد و دیدگاهی مخالف و مغایر با این دیدگاه خواهد داشت، دیدگاه شرم آوری که همگان آن را رد کرده و تقبیح کردند.

3.نقش بزرگ جمهوری اسلامی و جایگاهش در عراق و در بین ملت عراق در سخت ترین مراحلی که پشت سر گذاشته  بویژه در جریان جنگ و رویایی  سرنوشت ساز با داعش و کسانی که حامی و پشتیبان و امداد رسان آنها بودند ، انکار شدنی نیست .

4. ملت برادر و مسلمان ایران همچون گذشته که از چنین تحریم هایی سالم و سلامت و پیروز خارج شد از این مرحله نیز با پیروزی و عزت بیرون خواهد آمد.

5. اعلام می کنیم دیدگاهمان نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و بر مقاومتش و رهبری حکیمانه اش امام خامنه ای (دام ظله) درود می فرستیم و پشتیبانی پدرانه اش از عراق و ملت عراق را فراموش نمی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha