پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول خواجه کریمی

حوزه/ نشست اخلاقی با حضور اساتید، کادر، طلاب و با سخنرانی حجت الاسلام رسول خواجه کریمی با موضوع «شیوه نقد»، در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت (س) خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه شهر خوانسار در این نشست ضمن اشاره به داستان حضرت موسی و خضر علیهماالسلام در قرآن گفت: این داستان نکوهش عجله در نقد را نشان می دهد یعنی در نقدکردن باید صبر و تامل داشت و زمانی باید کاری را نقد کرد که حکمت و مصلحت آن برایمان مشخص باشد.

وی اظهار کرد: نقد هایی که امروزه تحت تاثیر فضاسازی رسانه ها و نقل قول ها صورت می گیرد و هیچ پشتوانه ای جز شایعه ندارد نقد عجله ای و مخرب نامیده می شود.

امام جمعه شهر خوانسار افزود: سیره و اخلاق انبیاء الهی به این شکل بود که از عجله به دور بودند و همواره نسبت به امور پیرامونشان با صبر و تامل رفتار می کردند.

وی ابراز داشت: انتقاد اگر زمانی باشد که به مصلحت فعل احاطه داریم، سازنده است، اما خلاف آن، یعنی انتقاد عجله ای نه تنها فایده ای ندارد، بلکه زیان رسان هم هست.

حجت الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: امام علی علیه السلام می فرمایند: ایمان هیچ فردی درست نمی شود، مگر این که قلب او درست شود و قلب بنده ای درست نمی شود، مگر این که زبانش درست شود و این روایت به اهمیت بالای تاثیر زبان در ایمان اشاره دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha