پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست سیاسی

حوزه/ فرهنگ تولید با کیفیت و استقبال مردم از تولید ملی باید در سطح کشور اجرا شود. همچنین در تولیدات باید سلیقه به خرج داده شود و بسته بندی های شکیل صورت گیرد تا رغبت و تمایل مردم نسبت به خرید آنها بالا رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی بصیرتی با سخنرانی «یوسف روزبهانی» کارشناس مسائل سیاسی، با موضوع «حمایت از کالای ایرانی»، با شرکت اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

کارشناس مسائل سیاسی در این نشست در سخنانی گفت: از جمله نگاه های اقتصادی در دنیا، نگاه آمریکا، فرانسه و آلمان است که می گویند بازار آزاد، یعنی تعرفه گمرکی معنایی ندارد و رقابت مطرح است. در نگاه ریاضتی که به اقتصاد محدود هم تعرف می شود، قائلند مرزها را می بندیم و واردات و صادرات نداریم، که  این نگاه باعث وارد شدن فشار روی مردم در جهت تأمین مخارج دولت است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مؤلفه دارد و باید به جای خروج سرمایه از کشور، خودمان تولید سرمایه کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: ما یک جنگ نظامی داریم مثل هشت سال دفاع مقدس و یک جنگ فرهنگی که شما طلاب، افسران آن هستید؛ از سال 72 تا کنون مقام معظم رهبری با عنوان شبیخون فرهنگی مطرح کرده اند و در حوزه اعتقادی به نتیجه رسیده اند.

روزبهانی بیان کرد: عرصه بعدی که جنگ بسیار شدیدی است، عرصه اقتصادی است که هم خوابیم و هم خود را به خواب زده ایم. در جنگ نظامی ما هوشیارانه برخورد کردیم و در عرصه فرهنگی خواب و بیداریم، ولی در عرصه اقتصادی هم خوابیم و هم خود را به خواب زده ایم، مثل بحث قاچاق و بیکاری جوانان.

وی با اشاره به جهان شمول بودن انقلاب، افزود: امام راحل لفظ مسلمین را به کار می بردند نه فقط مسلمانان ایران و مقام معظم رهبری هم نامه ای به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند و آنها را دعوت به شناخت درست از اسلام کردند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به این که برای رسیدن به اقتدار باید از مراحل آن گذشت، افزود:  اقتدار بر سه پایه است: بر پایه علم، فرهنگ به اسم تمدن و عرصه اقتصاد یعنی اقتدار اقتصادی که ما باید به این جا برسیم.

روزبهانی افزود:  در بحث علم به پیشرفت رسیده و به علوم هسته ای دسترسی پیدا کرده ایم. در فرهنگ هم اقتدار ما به مذهب تشیع است، اما در عرصه اقتدار اقتصادی حرفی برای گفتن نداریم، چون کار نکرده ایم. ما دارای منابع، معادن و ثروت و نسل جوان هستیم و نفت دنیا زیر پای شیعیان قرار دارد که تمام دنیا را تکان می دهد، پس ظرفیت داریم، اما استفاده نکرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مواردی چون تولید، توزیع و مصرف مطرح است؛ ما کشوری تک محصولی هستیم یعنی فقط نفت می فروشیم و در آمد دولت از نفت، مالیات و عوارضات و جریمه ها تأمین می شود؛ اگر اقتصاد ما فقط بر پایه نفت باشد با مشکلات زیادی مواجه می شویم، چون طبق پیش بینی صورت گرفته تا 110 سال آینده نفت ما تمام می شود.

وی ادامه داد: در بحث کشاورزی، پرتقال از مصر و گندم ازسایر کشورها وارد می شود، بنابراین باید تولید ما خوب شود تا بتوانیم موفق باشیم، در تولیدات باید نیاز و سلیقه مصرف کننده و نظارت دولت لحاظ شود و قیمت منصفانه هم داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: بحث مهم دیگر، استقبال مصرف کننده است که ما فرهنگ استقبال از تولید داخلی را نداریم. شعار حمایت از کالای ایرانی مقام معظم رهبری دو مخاطب داشت: مردم و مسؤلین، فرهنگ تولید با کیفیت و استقبال مردم از تولید ملی باید در سطح کشور اجرا شود. همچنین در تولیدات باید سلیقه به خرج داده شود و بسته بندی های شکیل صورت گیرد تا رغبت و تمایل مردم  نسبت به خرید آنها بالا رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha