شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ششمین همایش بین المللی «اسلام و آزادی» در پاکستان برگزار می شود

حوزه/ ششمین همایش بین المللی «اسلام و آزادی: ساخت پرونده اسلامی برای بازار آزاد» با همکاری شبکه اسلام و آزادی و مرکز تحقیقات و گفتمان موسسه بین المللی اقبال، اواسط ماه نوامبر در اسلام آباد برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از urdupoint، ششمین همایش بین المللی «اسلام و آزادی: ساخت پرونده اسلامی برای بازار آزاد» با همکاری مشترک دو سازمان اسلامی با نام «شبکه اسلام و آزادی» و «مرکز تحقیقات و گفتمان موسسه بین المللی اقبال» در اواسط ماه نوامبر در اسلام آباد پاکستان برگزار می شود.

مرکز تحقیقات و گفتمان موسسه بین المللی اقبال، یک اتاق فکر و واحد تشکیلاتی در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد است. درحالی که شبکه اسلام و آزادی یک سکوی جهانی برای محققان و دانشگاهیان در راستای ارائه دانش و تجربیات در خصوص دیدگاه های اسلامی موضوعات اقتصادی، سیاسی و آزادی های مذهبی است.

به گفته یکی از اعضای این شبکه، هدف از برپایی این همایش بین المللی سالانه، گردهم آوردن دانشگاهیان و محققان برای ارائه و بحث پیرامون مقالات گفتمان کنونی در رابطه با اسلام، جامعه و جهان به طور گسترده تحت زیرشاخه اصلی موضوع مسائل اسلامی و آزادی می باشد.

این  مقام افزود: همایش که از ماه نوامبر آغاز می شود قصد دارد ظرفیت علماء و محققان اسلامی را تقویت سازد. ششمین همایش بین المللی تلاش دارد اصول اولیه آزادی اقتصادی که توسط قرآن و سنت مطرح شده اند را از نو اکتشاف کند.

موضوعات اصلی همایش به شرح زیر هستند:

تبادل داوطلبان، مفهوم رفاه در اسلام، وقف، حمایت از مصرف کنندگان، اجرای قراردادها، اجرای قراردادها، رویکردهای نابرابری، ایجاد سود و ثروت، آزادی قیمت، تجارت آزاد، مقررات حقوق مالکیت خصوصی، نقش دولت در اسلام، اسلام و امور اقتصادی و بازار سرمایه، فیات و طلا: مبنای ارز در اسلام و بانکداری اسلامی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha