جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز جهانی مسجد

حوزه/ مسجد با وجود کارکردهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، تربيتي، اقتصادي و عبادي متاسفانه به خصوص در مناطق روستايي در خطر غفلت قرار دارد و از اين رو بايد مردم و مسئولان براي پويايي اين پايگاه ها چاره انديشي کنند.

حجت الاسلام حسن بابایی به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تأکيد بر اينکه مساجد بايد کانون اصلي فرهنگ اسلامي باشند، گفت: مسجد با وجود کارکردهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، تربيتي، اقتصادي و عبادي متاسفانه به خصوص در مناطق روستايي در خطر غفلت قرار دارد و از اين رو بايد مردم و مسئولان براي پويايي اين پايگاه ها چاره انديشي کنند.

وی تصریح کرد: مسجد مهمانخانه خدا در زمين، جايگاه نزول خيرات آسماني و تجلي گاه بهشت خدا در زمين است و چشمه زلال مبارزه بر ضد باطل در طول تاريخ از مسجد جوشيده و مسجد همواره مشعل فروزان قيام بر ضد شيطان ها و طاغوت بوده است.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهادکبیر استان اصفهان عنوان کرد: آنچه از بررسي نقش مسجد در تاريخ صدر اسلام بر مي آيد جامعيت مسجد در همه زمينه هاي عبادي، سياسي، فرهنگي، آموزشي، قضايي و نظامي است؛ اگر به تاريخ انقلاب هاي اسلامي بالاخص انقلاب ايران نگاه کنيم خواهيم ديد محور اصلي شکل گيري انقلاب هاي اسلامي مسجد است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان اصفهان اظهار کرد: کارويژه اي که اسلام براي مساجد مشخص کرده با آنچه ما امروز در صحنه مسجد مشاهده مي کنيم تفاوت دارد

حجت الاسلام بابایی با تأکيد بر اينکه در مساجد بايد نماز، دعا و ذکر و دانش رونق يابد، بیان کرد: امروز مسجد آماده کار به صورت جامع در تمامي اين زمينه ها نيست

وي بيان داشت: مأموريت اصلي و اصيل مسجد، آموختن توحيد و برگزاري آيين عبادي و اقامه نماز جماعت به عنوان عالي ترين نماد بندگي است.

حجت الاسلام بابایی گفت: بعضي از امور در صحنه مسجد نبايد انجام شود که متاسفانه امروز شاهد انجام شدن آن هستيم، آبادکردن مسجد به اين است که صدا در آن بلند نشود، گفتگوهاي باطل و بيهوده در آن صورت نگيرند و از خريد و فروش در مسجد خودداري شود.

وی در پایان، مسجد را پايگاه اسلام دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامي برآمده از مسجد است که تمثال جامع معارف الهي در روي زمين است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha