جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجیدی

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف، گفت: برکات وقف تنها به حوزه خاصی محدود نمی‌شود و نیازهای جامعه در حوزه‌هایی که از توان دولت خارج است را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در نشستی با مدیر، معاونین و جمعی از اساتید مدرسه علمیه سردارین، به نقش مهم حوزه های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید توجه جدی به مدارس علمیه استان داشته باشیم.

 مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه علما و بانیان اثرگذار در حوزه علمیه قزوین، به نقش ارزشمند مرحوم آیت الله باریک بین اشاره و بیان کرد: انصافا مرحوم آیت الله باریک بین در احیا و بازسازی مدارس قدیمی حوزه قزوین نقش ماندگار و ارزشمندی داشتند که باید ما مسئولین استان ادامه دهنده راه این بزرگان فرهیخته باشیم.

حجت الاسلام مجیدی در ادامهبا تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف، اظهارکرد: وقف نیاز هر روز جامعه را در حوزه‌هایی که از توان دولت خارج است، برطرف می‌کند و باقیات صالحاتی ماندگار برای واقف به ارمغان می‌آورد.

 مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: روحانیون در خط مقدم گسترش فرهنگ وقف هستند، چرا که می توانند با معرفی اثرات وقف در جامعه، در حوزه موقوفات جدید گام موثری بردارند.

وی اظهارکرد: برکات وقف تنها به حوزه خاصی در جامعه محدود نمی‌شود و همه اقشار از آن بهره‌مند خواهند شد، از این رو اگر روحانیون بتوانند به عنوان مبلغینی مورد اعتماد ثمرات وقف را به جامعه بشناسانند.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: مدارس علميه اي كه داراي موقوفات بودند، علما و بزرگاني براي جهان تشيع تربيت كردند كه آثار آن براي واقفين خيرانديش باقي است و تا ابد باقي خواهد ماند.

 حجت الاسلام مهر آرا نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های و برنامه های مدارس علمیه التفاتیه و سردارین ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha