جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلیس اسرائیل تمامی دروازه های مسجدالاقصی را بست

حوزه/ درحالی که تجمع اعتراضی فلسطینیان روبروی دروازه باب الاسباب برگزار شده بود، پلیس اسرائیل روز جمعه تمامی دروازه های ورودی به مسجدالاقصی را بست و با توسل به زور معترضان را متفرق ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، پلیس اسرائیل روز جمعه، تمامی دروازه های ورودی به مسجدالاقصی را در مسدود  کرده و ده ها فلسطینی را که نسبت به تعطیلی مسجدالاقصی معترض بودند متفرق ساخت. این اقدام اسرائیل در بیت المقدس به بهانه وقوع حمله با چاقو در عصر جمعه انجام گرفت.

نظامیان اسرائیلی مانع تجمع تظاهرکنندگان فلسطینی در جلوی دروازه باب الاسباب و نماز خواندن آن ها روبروی دروازه شده و از نارنجک های بی حس کننده برای متفرق ساختن جمعیت استفاده کردند.

در ادامه رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه ای، پیش از آنکه اوضاع بیش از این از کنترل خارج شود خواستار بازگشایی مسجدالاقصی شد.

در این بیانیه آمده است هر اقدامی که منجر به تغییر وضعیت سیاسی و تاریخی مسجدالاقصی شود تنها  وخیم تر شدن اوضاع را دربرخواهد داشت.

وی گفت: شرق بیت المقدس و مسجدالاقصی خط قرمز ما هستند و بدون آن ها هیچ صلح و امنیتی در میان نخواهد بود.

بیانیه افزود: مسئولیت این اقدامات خطرناک و غیرقابل پذیرش نیز به عهده اسرائیل خواهد بود.

بهانه تعطیلی مسجدالاقصی، کشته شدن یک جوان عرب 30 ساله است که به ادعای پلیس اسرائیل تلاش داشته در دروازه المجلس یک افسر را چاقو بزند که با شلیک گلوله صهیونیست ها کشته شد. این اتفاق عصر جمعه رخ داد.

به گفته شیخ عمر کیسوانی، مدیر مسجدالاقصی، تعطیل سازی این مکان مقدس به یک اقدام عادی برای مقامات صهیونیستی تبدیل شده است.

وی گفت: این ها قدم های بسیار خطرناکی از سوی اسرائیل هستند و شواهد به وضوح نشان می دهند که هدف اسرائیل ممانعت از نماز خواندن مسلمانان در مسجد است.

کیسوانی گفت: کشورهای عرب و مسلمانی که حوادث فلسطین و مسجدالاقصی را نادیده می گیرند مسئول هستند.

گفتنی است پلیس اسرائیل در طی یک ماه گذشته تاکنون 2 بار مسجدالاقصی را تعطیل کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha