جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزنامه ها

حوزه/ تجمع طلاب و تشکل های طلبگی در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و با هدف پیگیری عدالت اقتصادی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد که برخی از روزنامه های امروز کشور گزارشات و یادداشت هایی نسبت به این تجمع منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تجمع طلاب و تشکل های طلبگی در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و با هدف پیگیری عدالت اقتصادی در مدرسه علمیه فیضیه قم با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) برگزار شد که برخی از روزنامه های امروز کشور از جمله کیهان، ایران، شرق، رسالت، قدس، هفت صبح، آرمان امروز، اعتماد و ... با نگاه های مثبت و منفی به این تجمع پرداختند که گزارشی از این روزنامه ها تقدیم حضور علاقمندان می گردد.
 

* روزنامه کیهان

روزنامه کیهان در صفحه اول خود با تیتر «تجمع بزرگ طلاب با موضوع عدالت اقتصادی در قم برگزار شد» به ارائه سخنان حسن رحیم پور ازغدی پرداخت و در پایان گزارش خود آورد: «در پایان این تجمع نیز شرکت‌کنندگان با امضای طوماری از مجلس شورای اسلامی سوالاتی را در خصوص راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی، مطرح کردند».


* روزنامه ایران

روزنامه دیگری که به این تجمع واکنش نشان داد، روزنامه ایران با تیتر «باید نگران آسیب دیدن حوزه‌های علمیه بود» در صفحه اصلی خود بوده که به گفت و گو با غلامحسین کرباسچی نشسته و ارائه گزارش با عنوان «گزارش ایران از شعارهای ضد دولتی در فیضیه قم» و یادداشتی از حسین مرعشی از دیگر واکنش های این روزنامه دولتی به تجمع طلاب با موضوع عدالت اقتصادی بوده است.


* روزنامه رسالت

روزنامه رسالت با تیتر: «رحيم‌پورازغدي در تجمع بزرگ طلاب حوزه علميه قم: وجدان عمومي حوزه علميه قم در كنار فقراست» به این تجمع پرداخته و انتشار سخنان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این تجمع را در دستور کار خود قرار داده است.


* روزنامه شرق

روزنامه شرق نیز با عنوان «تجمع روحانیون معترض به دولت در مدرسه فیضیه» به این موضوع پرداخته و در صفحه اصلی خود از آن یاد کرده است.

این روزنامه با ارائه گزارشی از تجمع روز پنج شنبه طلاب و مصاحبه ای با حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه، به نحوی این تجمع را در پاسخ به فراخوان تجمع اقتصادی از سوی امام جمعه پردیسان عنوان کرد و در بخشی از گزارش خود آورد: «طبق شنیده ها آنهایی که حضور داشتند، عموما از مدرسه مصباح و مدرسه معصومیه بودند؛ مدارسی که به لحاظ فکری نزدیک به جریان آیت الله مصباح یزدی محسوب می شوند».


* روزنامه قدس

روزنامه قدس نیز در صفحه اصلی خود با تصویری از حسن رحیم پور ازغدی و با این تیتر که «دولت باید بماند و به مردم پاسخگو باشد/ نمی توان مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندان در آمریکا و انگلیس بود» به انتشار گزارشی از این تجمع پرداخته و مشروحی از سخنان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را در صفحه 11 خود آورده است.


* روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز نیز با تیتر «شعار علیه دولت در قم» به این تجمع واکنش نشان داده و سهیل ثابت با ارائه یادداشتی به این موضوع پرداخته که در ابتدای آن آورده است: «چندی است که مسئولان و بزرگان کشور از وحدت در کشور می‌گویند اما در این میان هستند کسانی که بیشتر به‌دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. پنجشنبه گذشته در مدرسه فیضیه در تجمع طلاب و اعتراض به وضع اقتصادی شاهد بودیم که با حمل دست‌نوشته‌هایی که نشان می دهد که هجمه علیه مسئولان اجرایی است. مجموع این مسائل نشان می‌دهد که برخی در هر کجا که باشند باید کار خودشان را انجام دهند؛ در تهران یا قم فرقی نداره».


* روزنامه هفت صبح

دیگر روزنامه ای که به موضوع تجمع طلاب پرداخت، روزنامه هفت صبح بود که یادداشتی با عنوان «شعارهای عجیب طلبه ها» در خروجی صفحه اصلی روزنامه خود قرار داد و به این موضوع پرداخت.


* روزنامه اعتماد

اعتماد نیز با تیتر «تهدید رئیس جمهور» با یادداشت زهیر موسوی به این تجمع واکنش نشان داد که در بخشی از این یادداشت آمده است: «انتشار تصاويري از تجمع طلاب در خبرگزاري‌هاي رسمي حاشيه‌ها و واكنش‌هايي در فضاي مجازي به همراه داشت. در پايان اين مراسم يكي از طلاب با به آتش كشيدن نمادين يك اسكناس ١٠٠دلاري، تلاش داشت اعتراض خود نسبت به افزايش قيمت ارز را به تصوير بكشد».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha