پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در نماز جمعه جنایت کشتار کودکان یمنی را محور سخنان خود قرار دادند و گفتند: این جنایت نتیجه سکوت جامعه بین المللی است که نسبت به درخواست توقف این تجاوز کوتاهی می کند و این جنایت بشارتی بر پیروزی حتمی ملت یمن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در نماز جمعه جنایت کشتار کودکان یمنی را محور سخنان خود قرار دادند و گفتند: این جنایت نتیجه سکوت جامعه بین المللی است که نسبت به درخواست توقف این تجاوز کوتاهی می کند و این جنایت بشارتی بر پیروزی حتمی ملت یمن است.

شیخ یاسین: جنایت های اخیر، بشارتی بر پیروزی ملت یمن است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه، جنایت کشتار کودکان و شهروندان یمنی را محکوم کرد و گفت: این جنایت نتیجه سکوت جامعه بین المللی است که نسبت به درخواست توقف این تجاوز کوتاهی می کند.

وی تاکید کرد: این جنایت بشارتی بر پیروزی حتمی ملت یمن است.

شیخ یاسین در خواست رژیم منفور صهیونیستی از کشور های حاشیه خلیج فارس برای تحمیل تحریم های اقتصادی علیه لبنان را محکوم کرد و گفت: آنان باید به تاریخ مقاومت لبنان مراجعه کنند و ببینند که مردان مقاومت دنبال مال نیستند، بلکه حسابشان پر است از ایمان و حمایت ملت و تحریم ها و محاصره ها به آن ضرر نمی رساند، لذا تأخیر در تشکیل دولت به نفع آمریکا و صهیونیست است.

شیخ یاسین آزاد سازی منطقه "جرود عرسال" لبنان از دست تروریست های تکفیری را نتیجه قاعده «ملت، ارتش و مقاومت» دانست و گفت: اگر این ها نباشند، هیچ اثری از لبنان بود.

وی افزود: دولت آینده لبنان باید به این قاعده سه گانه پایبند بوده و روابط خود را با سوریه تقویت کند.

شیخ عبدالله: گفتگو، بهترین راه برای مسلمانان است

شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل گفت: گفتگو بهترین و سالمترین راه برای مسلمانان است؛ چراکه خداوند موسم حج و فریضه حج را قرار داده تا امت اسلامی در جوار کعبه اجتماع کنند و متحد شوند و شعار گفتگو و دوری از نقاط اختلاف که منجر به دشمنی و کشتار می شود، سر دهند.

وی ادامه داد: اختلاف و کشتار دین را تضعیف می کند، از هیبت رسالت در برابر دشمنان که روزانه علیه مسلمانان تجاوز می کنند، می کاهد و رسیدن امت به تمدن را به تأخیر می اندازد.

سید فضل الله: مرتکبین جنایت یمن تحت تعقیب قرار گیرند

سید عبد اللطیف فضل الله در خطبه های نماز جمعه از مسئولین خواست طائفه گری و حساب های شخصی را کنار بگذارند تا دولت جدید هر چه سریعتر تشکیل شود.

سید فضل الله در بخش دیگر، جناح های فلسطینی را به وحدت و حمایت از گزینه مقاومت برای مقابله با پروژه های مشکوک دعوت کرد.

وی خواستار توقف ارتکاب کشتار و جنایت علیه مردم یمن شد و از نهاد های بین المللی انسانی خواست که مرتکبین جنایت را به عنوان مجرمین جنگ علیه انسانیت تحت تعقیب قرار دهد.

شیخ حبلی: به کارگیری موسم حج در خدمت سیاست محکوم است

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه تبدیل موسم حج که یکی از ارکان دین اسلامی حنیف است را به کالایی که در راستای ارائه خدمات سیاسی انجام می گیرد، محکوم کرد و گفت: دفتر های احزاب لبنانی و نمایندگان آن اقدام به تهیه ویزای حج می کنند.

وی ادامه داد: آیا مفهوم حج تا این حد ارزان و بی ارزش شده که در خدمت به سیاست به کار گرفته می شود؟ آیا دار الفتوا از این مسئله مطلع است و در قبال این بی احترامی سکوت می کند؟

روحانی اهل سنت لبنان اظهارات خصمانه سعد حریری نخست وزیر لبنان علیه سوریه و مخالفت آن با برقراری روابط با دمشق را محکوم کرد و تصریح کرد: حریری به عنوان رئیس جریان المستقبل موضع گیری کرده و این موضع رسمی لبنان نیست.

شیخ حبلی در 49 سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی گروهک های صهیونیستی، فلسطینی ها را به وحدت و پشتیبانی بیشتر برای یاری قدس و مسجد الاقصی و تمام فلسطین دعوت کرد.

وی به وحشی گری رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: رژیم اقدام به ویران سازی مزرعه زیتون و نابودی اموال و خودرو های فلسطینی در نابلس کرده است.

شیخ حبلی تاکید کرد: ما در مقابل دشمنی قرار داریم که ارزشی برای پیمان نامه ها و عرف های انسانی قائل نیست، لذا فلسطین ها باید وحدت خود را حفظ کرده و به راهپیمایی های خود در حمایت از اقصی و قدس و مطالبه آزادی اسرای فلسطینی و رفع محاصره غزه ادامه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha