پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز روحانیت پشتیبان جبهه های جنگ نرم نیست، بلکه فرمانده آن است؛ دشمن در این جنگ با تهاجم فکری مغز ها و با تهاجم ارزشی دل هارا تسخیر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر شنبه در پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: به این باور رسیدیم که پیوند دو نهاد مقدس روحانیت و بسیج می تواند خیلی توطئه ها را خنثی و در جلو رفتن انقلاب و عمق بخشی آن در صحنه جهانی مؤثر باشد.

وی افزود: انقلاب اکنون صادر شده و دشمن حق دارد از این انقلاب احساس خطر کند چرا که مرگ تدریجی او را رقم زده است و رژیمی که زمانی شعار نیل تا فرات سر می داد امروز خود را پشت دیوار های بتنی مخفی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تنها 18 درصد کشور سوریه باقی مانده بود و هیچ امنیتی وجود نداشت؛ اما اکنون 68 درصد سوریه کاملا در دست حاکمیت است و  درصد کمی در دست داعش قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر در داخل مقداری لغزش هایی در برخی وجود دارد، تصور نکنیم که انقلاب از بین خواهد رفت و ادامه داد: امروز روحیه انقلابی اقتضائات خاص خود را دارد و بصیرت بیشتری و توانمندی علمی، معرفتی و فکری بیشتری را می طلبد که پرچم دار آن روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: امروز روحانیت پشتیبان جبهه های جنگ نرم نیست؛ بلکه فرمانده آن است؛ دشمن در این جنگ با تهاجم فکری مغز ها و با تهاجم ارزشی دل هارا تسخیر می کند.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج بهترین سازمانی است برای انجام آن رسالت انبیا که روحانیت عهده دار آن هستند، افزود: از کمیته ای که شورای هماهنگی را کارشناسی می کند تشکر می کنیم و همچنین ضمن تشکر از برخی استان از برخی دیگر گله داریم که آن گونه که باید فعال نیستند.

امروز طلابی می خواهیم که هم مدافع نظام و هم معرف انقلاب باشند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از این نشست ها علاوه بر هماهنگی و همکاری این دو نهاد یک انتظاراتی هم می رود که از این پیوند باید بتوانیم در تربیت، تجهیز علمی و عملی طلاب و روحانیونی که در تراز انقلاب اسلامی چهل ساله باشد بهره ببریم؛ امروز طلاب، روحانیون، ائمه جماعات و اساتیدی می خواهیم که هم مدافع جانانه نظام باشند هم معرف خوبی برای اسلام و انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اعتراف کردند که انقلاب اسلامی شاخص های ابر قدرتی را از ما گرفته است و ما را در حاشیه جهان برده است گفت: به این خاطر همه را بسیج می کنند برای مقابله با انقلاب تا ریشه انقلاب را نابود کنند و نگاه آن ها خاموش کردن اسلام، تغییر رهبری و تغییر انقلاب با استفاده  از مردم است.

از پیشروی دشمن در عملیات فتنه ای و چراغ خاموش باید نگران بود

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: گرچه ما درعملیات های نظامی در همه میدان ها انقلاب اسلامی پیروز شده ایم؛ اما باید نگران باشیم از این که دشمن در عملیات فتنه ای و چراغ خاموش و حمله به ذهن و ها و قلب ها پیشروی کرده است.

وی ابراز داشت: بزرگ ترین خدمت را به مردم روحانیت می کند و امروز دنبال این باشیم که حوزه سنگر نشین ناب و افرادی را تربیت نماید که بتوانند در این جبهه فرماندهی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید روحانیت در این پیچ مهم تاریخی خود را نشان دهد و مشخص کند که با کدام ابزار می توان جوانان را حفظ کرد، گفت: یک هفته پیش رهبری، با صراحت مواضع را گفتند که باید اجرا شود و ما باید نسبت به آن غیرت دینی داشته باشیم.

وی افزود: این قداست زدایی از ولایت، نقشه دشمن است و این که رهبری تحلیلی دارد ما هم تحیلی داشته باشیم غلط است؛ چرا که در نظام ولایی سکان دار ولی فقیه است و رؤسای قوا و فرماندهان سیاست گذار نیستند بلکه باید مجریان سیاست های نظام و و لایت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: یکی از صحنه هایی که باید روحانیت همواره وارد شود شبهات است و شبهاتی که در ابعاد مختلف القاء می کنند را باید پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: از اشکالاتی اساسی که احساس می کنیم این است که حکومت دینی و طراحی نظام ولایی اسلام در جهان درست و منطقی تبیین نشده است و این باید در متون درسی و آموزشی دیده شود.

مشکلات به خاطر فاصله گرفتن از نظام ولایی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مدل حکومت دینی به لحاظ مبانی کار کردها در عصر امروز عالی ترین مدل مردم سالاری دینی است گفت: همه مشکلات به خاطر فاصله گرفتن از نظام ولایی است.

وی همچنین پیشنهاد داد تا فلسفه انقلاب، دستاوردها، آسیب ها و عوامل بقا و نیز عناصر ماندگاری در دروس حوزه تببین شود و طلاب نسبت به آن ها آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهار کرد: بدانیم با رفورم در نظام آموزشی کار حل نمی شود و به تحول اساسی نیاز است که اگر این تحول انجام نشود به فرموده رهبری یا منزوی می شویم یا میمیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha