پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 سردار محمدحسین سپهر

حوزه/ جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر بسیجی ما باید از مسئولین مطالبه گری کند و ما اعتقاد داریم باید از دولت حمایت کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور نماییم، اما انتقاد های خود را نیز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» سردار محمدحسین سپهر پیش از ظهر شنبه در پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین و اساسی ترین اهداف انقلاب زمینه سازی برای حکومت مهدوی و تحقق تمدن دینی است.

وی گفت: برای تحقق دولت اسلامی که امروز در آستانه آن قرار داریم  و برای تحقق و ساخت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نقشه ای نداریم یا اگر هم داریم پراکنده و بدون انسجام است که این ضعف بزرگی می باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز نقش حوزه  ها در تولید و ارائه راهبرد ها و نقشه های ساخت دولت و تمدن اسلامی از بزرگ ترین واجبات است و از منظومه فکر رهبری دریافت می کنیم که هر چقدر مسئولین دستگاه های حاکمیتی بر این توجه کنند حرکت تمدنی سریع تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رهبری در فرمایشات خود گفتند اگر 8 میلیون جوان انقلابی پای کار داشته باشیم هیچ دغدغه ای نخواهیم داشت  و لذا  اگر انقلابی رخ داد و 40 سال از آن می گذرد به واسطه مردم بوده است و در تحقق پرورش این 8 میلیون جوان انقلابی بیشترین سهم متوجه روحانیون است.

سردار سپهر افزود: از نظر رهبری دو اقدام اساسی،عینی و کارکردی باید اتفاق افتد که عبارت اند از پرورش نیرو انسانی و تولید علم.

وی با بیان اینکه در کارهای پژوهشی وقتی به فرمایشات رهبری مراجعه می کنیم به یک انسجام دقیق علمی، پژوهشی و راهبردی می رسیم، گفت: در بخش نخبگان باید شخصیت هایی داشتیه باشیم که تأثیر گذار باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با  اشاره به اینکه باید دولت از ظرفیت بزرگ بسیج استفاده نماید افزود: وظیفه همه این است که در  پرورش و تربیت نیروی انسانی مورد نظر رهبری تلاش کنند تا محقق شود.

وی گفت:  از نظر رهبری در  تولید علم نیز باید در دنیا در مرتبه نخست قرار بگیریم و دانش را با  اخلاق به جهان عرضه کنیم و همچنین باید سبک زندگی اسلامی را ارائه و نظام سازی داشته باشیم.

سردار سپهر با بیان اینکه نقش سپاه و بسیج امروز  در تحقق  این فرایند امروز بیشتر از سایرین است خاطر نشان کرد: اولین قدم تربیت مدیران، فرماندهان و کادر در سطح و تراز انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان و خواص اقشار را باید در بسیج جذب کنیم افزود: علاوه بر این، گام دیگر تربیت آحاد بسیج است و بسیج تنها در عرصه کلاس تربیت نمی شود و نیاز به تربیت فعالان بسیج با هدایت علما و روحانیون  درعرصه عمل داریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن اینکه باید اتاق جنگ تشکیل دهیم گفت: ما در بسیج آمادگی داریم تا به مسؤلین در حل مشکلات کمک کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وی تصریح کرد: هر بسیجی ما باید از مسؤلین مطالبه گری کند و ما اعتقاد داریم باید از دولت حمایت کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور نماییم اما انتقاد های خود را نیز خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha