جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کمیسیون های پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی

حوزه/ نظام اجتماعی بدون الگو تداوم نخواهد داشت به همین سبب بهترین الگو برای یک نظام ارزشی وجود جایگاه ولایت فقیه است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) عصر امروز در کمیسیون «ماندگاری انقلاب در ولایت فقیه» که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد بیان داشت: انقلاب به معنای پایداری و زنده ماندن است و پایداری انقلاب به معنای پایداری دگرگونی در داخل نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای آثار و برکات فراوانی در جامعه و جهان است و نباید مشکلات کوچک سبب دلسردی مردم جامعه شود.

رئیس کمیسیون ماندگاری انقلاب در ولایت فقیه ابراز داشت: بیان مکرر مساله اقتصاد مقاومتی از ناحیه رهبر معظم انقلاب به معنای بیان سیاست های اصلی نظام به شمار می رود و متاسفانه نشانه از عملکرد ضعیف مجریان این امر است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تداوم انقلاب ها با مشروعیت و ولایت فقیه حاصل می شود، اقتدار دومین نقش تداوم انقلاب ها است و ولایت فقیه سبب اقتدار نظام اسلامی خواهد بود.

وی افزود: تداوم نظام های دینی بواسطه پشتوانه الهی به سر حلقه مقصود خواهد رسید و ولایت فقیه یک پشتوانه بزرگ الهی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین یاد آور شد: نظام اجتماعی بدون الگو تداوم نخواهد داشت به همین سبب بهترین الگو برای یک نظام ارزشی وجود جایگاه ولایت فقیه است.

در ادامه حجت الاسلام مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران اظهار داشت: آنچه جنگ تحمیلی را هدایت کرد وجود ولایت فقیه بود و امروز نیز نعمت ولایت است که سکاندار کشتی انقلاب و نظام اسلامی است. 

حجت الاسلام علی متین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان بیان کرد: مادامی که ولی فقیه در جامعه وجود دارد ماهیت دینی در جامعه وجود دارد و ماندگاری نظام اسلامی بواسطه ولی فقیه حاصل می شود و امروز وظیفه روحانیت این است که جایگاه ولایت فقیه را در بین مردم تبیین کنند.

 در ادامه حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی بر سه رکن مردم، اسلام و ولی فقیه بنا نهاده شده است و با توجه به تاریخ اسلام متوجه می شویم که هر کجا اسلام پیشرفت کرده ولی و سرپرستی وجود داشته است. 

وی افزود: نهاد هایی که منصوب ولی فقیه هستند همچون قوه قضاییه، صدا و سیما و نهادهای این چنینی باید درست فعالیت کنند تا انقلاب در مسیر اصلی خود حرکت کند.

حجت الاسلام معبودی گفت: تفاوت بین نظام ولایی و غیر ولایی باید در جامعه محسوس دیده شود و مردم باید امتیازات نظام ولایی را تشخیص دهند.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل  ابراز داشت: انقلاب به معنای تغییر و دگرگونی است ، انقلاب اسلامی آغازی داشت و نقطه شروعی و من معتقدم استفاده کلمه ماندگاری برای انقلاب اشتباه است.

وی در پایان بیان داشت: اگر بخواهیم حرکت انقلاب به سوی تمدن اسلامی شکل پیدا کند باید همه علوم ما سمت و سوی الهی بگیرد برای مثال علم پزشکی و همه رفتار های اجتماعی باید الهی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha