پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم سالگرد شهادت امام محمد باقر (ع) در کشمیر برگزار شد

حوزه/آقا سید حسن، روحانی شیعه و از اعضای ارشد حزب حرّیت کشمیر و جامو، ضمن سخنرانی درباره آموزه های امام محمد باقر (ع)، درباره شخصیت و تاریخ زندگی آن امام عزیز برای هزاران شرکت کننده در این مراسم سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از knskashmir، انجمن شرعی شیعیان کشمیر روز گذشته مراسمی به مناسبت سالگرد شهادت امام محمد باقر (ع) در منطقه کنیحه چتارگام از منطقه مرکزی کشمیر بودگام برگزار کرده و هزاران تن از شیعیان با شرکت در این مراسم، به ساحت آن امام  بزرگوار  ادای احترام کردند.

در این مراسم، آقا سید حسن یکی از روحانیون، رهبران ارشد حزب حریت کشمیر و رئیس انجمن شرعی شیعیان، به سخنرانی درباره زندگی و آموزه های امام محمد باقر (ع) پرداخته  و گفت: امام محمد باقر، پنجمین امام شیعیان در فاجعه کربلا طفلی بیش نبود و خاطرات پدربزرگش امام حسین (ع) در سرتاسر عمر با او باقی ماند.

وی افزود: ایشان در سایه مراقبت های معنوی پدرش امام زین العابدین (ع) بزرگ شد. دوستان و حتی دشمنان ایشان، امام پنجم شیعیان را به صفت ها و فضایلی چون پاکی،  تقدس و دانش فراوان می شناختند. دانش دینی امام باقر (ع)، از زمان امام حسن (ع)  و امام حسین (ع) در آن زمان بی مانند بود. ایشان راه را برای راه اندازی یک دانشگاه عظیم اسلامی هموار کرد، که در طول زمان امامت ایشان و  بعد از آن به اوج خود رسید.

به گفته آقا سید حسن، بسیاری از معاصران امام باقر در مورد وضعیت علمی او نوشته بودند.

این روحانی شیعه همچنین درباره مسائل سیاسی منطقه، جامو و کشمیر صحبت کرده و از دولت هند خواست در راستای دادن حقوق سیاسی و آزادی طلبانه مسلمانان این ناحیه قدم بردارند. وی خاطر نشان کرد که نادیده گرفتن حقوق مسلمانان کشمیر می تواند عواقب جدی برای هند در برداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha