پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر رضی معاون پژوهش، برنامه و نظارت سازمان صداوسيما

حوزه/ معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما گفت: خلأ های فراوانی در عرصه دین و رسانه مشاهده می شود که دارای علل فراوانی است و باید به صورت صحیح و ریشه ای این خلأ ها پر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حسین رضی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما بعد از ظهر امروز در آیین اعطای گواهینامه مهارت آموزان اولین دوره تربیت کارشناس دینی در رسانه ملی بیان داشت: یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ارتباط بین حوزه و علمیه و رسانه است.
وی تصریح کرد: خلأ های فراوانی در عرصه دین و رسانه مشاهده می شود که دارای علل فراوانی است و باید به صورت صحیح  و ریشه ای این خلأ ها پر شود.
دکتر رضی اظهار داشت: فعالیت در عرصه دین و رسانه دارای دو بعد از است، نخست نیاز رسانه به عالمان حوزوی و دوم نیاز حوزه علمیه به ابزار تبلیغی وسیعی همچون رسانه.
وی ادامه داد: حوزویان باید با ابزرا های جدید روز که نیاز جامعه است آشنا شوند و کارشناسان حوزوی نباید به همین 60 ساعت دوره های آموزشی اکتفا کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت های فضای مجازی در جامعه کنونی یادآور شد: حوزویان باید در عرصه فضای مجازی و علوم روز عالم شوند تا بتوانند در عرصه تبلیغ دینی موثر واقع شوند.
وی در ادامه آینده حوزه دین و فرهنگ را عرصه رسانه و شبکه های اجتماعی دانست و ابراز داشت: جامعه امروزی با تکنولوژی روز حرکت می کند و این مساله ای مهم است که دیگر ما چیزی به نام شبکه داخلی و شبکه خارجی نداریم.
دکتر رضی گفت: تکنولوژی روز سبب شده تا مرز بین فضای داخلی و فضای خارجی از بین برود و این مساله سبب شده تا دقت و نگاه بیشتری روی برنامه های داخلی به وجود آید.
وی در پایان گفت: کسانی که وارد شبکه ملی می شوند باید با مبانی فعالیت در این شبکه های آشنا باشند، مسایل تقریب بین مذاهب و اهمیت به مطالب ارایه شده از سوی کارشناسان مذهبی دارای اهمیت بالایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha