پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن مشیمع

حوزه/ ده سازمان مدافع حقوق بشر تاکید کردند: مشیمع هفتاد ساله همچنان از مداوای پزشکی و حق ملاقات با خانواده خود محروم است و از بیماری سرطان غدد لنفاوی رنج می برد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی وخامت حال علی مشیمع از زندانیان انقلابی و مدافعان حقوق بشر در بحرین، 10 سازمان مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل و مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین در بیانیه ای مشترک در مورد سلامتی حسن مشیمع رهبر انقلابی زندانی شده و ورود پسرش علی مشیمع به بیستمین روز اعتصاب غذای خود اظهار نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: مشیمع هفتاد ساله همچنان از مداوای پزشکی و حق ملاقات با خانواده خود محروم است و از بیماری سرطان غدد لنفاوی رنج می برد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد تا سرطان وی مداوا شود.

این سازمان های حقوق بشر تاکید کردند: سازمان های حقوق بشر و زندانیان بر این باورند که چنین رفتاری با حسن مشیمع غیر قانونی و انتقام جویانه است و البته ما بیانیه صادر شده از سوی مؤسسه ملی حقوق بشر بحرین در مورد وضعیت حسن مشیمع را محکوم می کنیم و آن را بیانیه ای گمراه کننده و غیر مستقل می دانیم؛ زیرا در این بیانیه به دروغ ادعا شده که هیچ نگرانی در مورد سلامتی حسن مشیمع وجود ندارد در صورتی که آنها وی را معاینه نکرداه اند و حتی با او صحبتی هم به عمل نیامده است.

در این بیانیه از سازمان های حقوق بشر خواسته شده سازوکارهایی برای حفظ و رعایت حقوق بشر در بحرین ایجاد کنند و تمام محدودیت های غیر قانونی را از زندانیان بحرینی بردارند و اقدامی انجام دهند تا حسن مشیمع هرچه زودتر آزاد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha