پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعرافی نماز جمعه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه،بر لزوم تاسی به منویات رهبری معظم و مراجع عظام تقلید برای حل مشکل کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله اعرافی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، با اشاره به ایام الله غدیر، گفت: غدیر عید بزرگ مسلمانان است و باید توسط فعالان فرهنگی هم در عرصه های مختلف فرهنگی بسط و تعمیم و تعمیق شود؛ مراسم باشکوهی نیز در این زمینه با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می شود که با حضور گسترده مردم نیز همراه خواهد بود.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و شهدای دولت با تقدیر از خدماتی که دولت در گره گشایی از مردم داشته است افزود: دولت ها در طول انقلاب با هدایت های امام(ره) و رهبری، مسیر خدمت را طی کردند، ولی نقدهای مختلفی وجود داشته است،  امادر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرونده درخشانی از خدمت ها پیش روی ما است که دشمنان به دنبال سیاه نمایی آنها هستند.

دولتمردان باید کارنامه یک ساله خود را در هفته دولت ارایه دهند

امام جمعه قم افزود: البته این تعاریف نقدها و تذکرات و مطالبات پیشنهادات را رد نمی کند؛ دولتمردان باید کارنامه یک ساله خود را در هفته دولت ارایه داده و کاستی ها را جبران کنند؛ الگوی دولت مردمی شهیدان رجایی و باهنر باید حفظ شود.

مدیر حوزه‎های علمیه اظهارکرد: نهاد فاخر مرجعیت نهاد ذی قیمتی است که در طول تاریخ به دین و مردم خدمت کرده است و در این عرصه باید در کنار هدایت های رهبری به مباحث راهبردی مراجع نیز توجه داشته باشیم؛ مرجعیت یک نهاد تاریخی بسیار مهم در تاریخ ما است و نباید مورد بی توجهی قرارگیرد؛ فراموش نکنیم که این نهاد بود که دین و زندگی ما را در طول تاریخ صیانت کرده است.

سیاست اعلام شده آمریکا، سقوط نظام و ملت ایران است

آیت الله اعرافی اظهارکرد: همانگونه که می دانیم یک هجمه شیطانی و اهریمنی برای مقابله با ملت بزرگ ایران به میدان آمده است؛ مستکبرانی که در این سالها شکست را با همه وجود تجربه کرده اند به این مصاف بزرگ آمده اند؛ اخیرا گروه اقدام علیه ایران را هم تشکیل داده اند؛ سیاست اعلام شده آمریکا، سقوط نظام و ملت ایران است؛ تیم وزارت خزانه داری آمریکا در همه عالم برای این مصاف شبکه ایجاد کرده است.

وی گفت: کوچک شماری دستاوردهای انقلاب، ناامیدسازی و برجسته سازی ضعف ها از راهبردهای اصلی آمریکایی ها است؛ فهرست بلند دستاوردهای انقلاب یک به یک مورد هجمه واقع شده است و مهمترین عنصر آن نیز خشاکندن روحیه امید است؛ اقشار ضعیف جامعه در این مدت چندین برابر کاهش قدرت خرید پیدا کرده اندکه این مسایل را نیز باید بیان کرد.

امام جمعه قم اظهارکرد: برجسته کردن رژیم ستم شاهی که غرق در فساد بود از دیگر اقدامات آنها بوده است؛ مشغول سازی مردم و مسئولان به حواشی و گره زدن مسایل به معادلات خارجی و عدم حضور در یک حرکت جهادی، از دیگر مشکلات در راه حل این مشکلات است؛ ملت و دولت مسئولان باید به همان رویکرد اصلی برگردند؛ متن کار ما باید، گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

راهبرد دیگر غربی ها نا امن سازی کشور است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: راهبرد دیگر غربی ها نا امن سازی کشور است که با پشتبیانی سخت و نرم افزاری و ایجاد پایگاه ها در مناطق مرزی و در اختیار قراردادن سلاح های سنگین در اختیار مزدوران به این کار دامن می زنند.

وی گفت: شکست جبهه مقاومت و جدا کردن ایران از این جبهه و متزلزل کردن اقتصاد ملی از دیگر راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب است؛ وجود پدیده احتکار آن هم در این انبوه گرانی مساله بسیار مهمی است که باید باآن و همه فسادها مقابله کرد؛ مردم نیز باید کمک کنند که از این پیچ تاریخ مهم عبور کنیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در این شرایط سخت باید وحدت و همبستگی داشته باشیم و در ضمن مطالبات، عقلانیت وحکمت را نیز باید به آن پیوند زنیم؛ در این مسیر نیز اراده الهی با ما خواهد بود؛ دشمنان نیز بدانند که ما صبر و تلاش می کنیم و مشکلات را نیز کاهش می دهیم ولی در مقابل شما تسلیم نخواهیم شد و فریاد هیهات مناالذله را فریاد خواهیم زد.

امام جمعه قم در خطبه اول نیزگفت: فرزندان پاک عون و خیرات انسان در روز جزا هستند؛ در واقع مال و فرزند زینت و نعمت دنیایی هستند؛ ولی در قرآن بیان شده که باقیات و صالحات بهترین چیزی است که برای انسان می ماند و جزو نعمات الهی است.

وی افزود: آنچه که با انسان می ماند و در هنگام برزخ و قیامت انسان را نجات می بخشد، اعمال انسان هستند ولی عمل های خوب با استفاده درست از نعمت ها ایجاد می شود؛ اگر این نعمت ها در مسیر درست قرار بگیرد، ماندگار خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: هنگام مرگ، عمل انسان به پایان می رسد؛ پایان خط مسابقه عمل نیک، هنگام مرگ است و اگر کسی در این مدت به خوبی کار نکرد، باید حسرت بخورد ولی در روایات متعدد و با استفاده از ظواهر آیات به این قانون می رسیم که انسان پس از مرگ وارد برزخ می شوند که از مقاطع بزرگ زندگی بشر است؛ پرونده انسان پس از مرگ و تا زمان قیامت باز می ماند زیرا اعمال ما دارای یک موج هستند و آن امتداد و موج اعمال ما باقی خواهد ماند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اگر کارهای خوب و بد انسان، دارای آثار ماندگار بود، قطعا انسان در این عمل سهیم خواهد بود؛ کار خیر، وقف، صدقه جاریه و تربیت شاگرد و فرزند خوب و... تا زمانی که این سیر خیر ادامه دارد، پاداش نیک برای انسان نوشته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha