جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر

حوزه/ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: جشنواره بزرگ عید ولایت با عنوان «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، عباس بابایی اظهار داشت: این جشنواره به مدت 5 روز در سمنان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره روز پنجم شهریورماه در جوار امامزاده علویان این شهر آغاز می‌شود، گفت: این جشنواره در میدان امام علی، محلات «امامزاده زکریا»، محله ملحی و بوستان جهادیه برپا می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بزرگ «عید ولایت» افزود: این جشنواره با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی در سمنان برگزار می‌شود.

بابایی از برگزاری جشن عید غدیر خم هم‌زمان با این عید بزرگ اسلام در سمنان خبر داد و گفت: این آئین به مناسبت عید غدیر خم عید ولایت و امامت در محل میدان امام علی این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی به مناسبت عید بزرگ غدیر خم و گرامیداشت دهه ولایت در سمنان تدارک دیده‌شده است،افزود: برگزاری جشنواره بزرگ «عید ولایت» و جشن عید غدیر خم از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اضافه کرد: ابراز مودت و محبت ما نسبت به اهل‌بیت(ع)، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه و بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در سمنان از جمله اهداف برگزاری این جشن‌ها در سمنان است.

بابایی عید غدیر خم را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عنوان کرد و گفت: واقعه خم جایگاه ولایت را در جامعه اسلامی به‌خوبی نشان می‌دهد.

حضور محبوب‌ترین چهره طنز کشور قارنلی، اجرای مسابقه حضوری و برپایی برنامه‌های شاد موسیقی، حضور هنرمندان برجسته کشوری و نورافشانی و ستاره‌باران شدن آسمان شهر سمنان از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha