پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ محمد حسین مفتی قدس

حوزه/ شیخ محمد احمد حسین مفتی قدس و خطیب مسجد الاقصی گفت: فلسطین سرزمین وقفی است و فروش آن و بخشیدن آن به دشمن شرعاً حرام است و این سرزمین از نظر شرعی جزء منافع عمومی اسلامی است، لذا فروش آن به دشمنان اسلام ،باطل و خیانت به خداوند و رسول اکرم (ص) به شمار می آید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد  احمد حسین مفتی قدس و خطیب مسجد الاقصی طی سخنانی گفت: فلسطین سرزمین وقفی است و فروش آن و بخشیدن آن به دشمن شرعاً حرام است و این سرزمین از نظر شرعی جزء منافع عمومی اسلامی است و از املاک شخصی به حساب نمی آید، لذا فروش آن به دشمنان اسلام ،باطل و خیانت به خداوند و حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امانت اسلام به شمار می آید.

وی تصریح کرد: کسانی که سرزمین فلسطین را می فروشند یا با آن معامله می کنند، جزء کفار و محاربین و مرتد از اسلام و خائن به خداوند متعال و حضرت رسول اکرم (ص) و دین ایشان است و مسلمانان باید با وی در تمامی ابعاد قطع رابطه کنند و در تشییع، دفن و نماز میت او شرکت نکرده و او را در قبرستان مسلمانان دفن نکنند.

مفتی قدس افزود: کسانی که زمین او از سوی رژیم اشغالگر صادره شده، نباید در قبال آن چیزی دریافت کنند؛ چراکه با این کار به اشغالگران اجازه می دهند که سرزمین آن ها را به اشغال خود در آورند.

وزارت اوقاف فلسطین اقدام دادگاه رژیم صهیونیستی را در اختصاص صحن داخلی مسجد الاقصی به برگزاری نماز های تلمودی(مراسم دینی یهودیان) محکوم کرد و گفت: دادگاه رژیم هیچ حقّی در مسجد الاقصی ندارد و این مسجد تنها مختص مسلمانان است.

این وزارت تصریح کرد: مسجد الاقصی قابل شراکت و تقسیم نیست و مسلمانان جان خود را در دفاع از اعتقادات خود که بر اسلامی بودن مسجد الاقصی تاکید کرده، می دهند و دفاع از این مسجد بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha