پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایت الله دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس اشاره به اینکه دشمن با حمله رسانه ای در صدد تضعیف روحیه مردم است، گفت: دشمنان ما را نگاه داشتند و بیان می کنند حمله رسانه ای کنید فلان کنید تا آنان کمر خم کنند تا ما به آنان بخندیم اما نمی بینید که ما در مکتب امام حسین(ع) نشستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در آیین نکوداشت و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس که در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به این که بعد از پایان جنگ به نظر می رسید نگاه به سال های جنگ در هنرمندان تغییر کرده، اظهار داشت: همه می خواستند برای دفاع مقدس کار کنند، اما عده ای آمدند هرچه شعر می گفتند، انگار مصیبتی بر آنان بار شده بود و دستاوردی نداشتند.

وی افزود: گریه بر شهدا خوب است اما خونی که ریخته شد برای ما افتخار بود یا باید صرفا گریه می کردیم، جریان دیگری بعد از این موضوع پیدا شد که فیلم ساختند و در این فیلم سازی نگاه بسیار مقدس شمرده شد که افرادی که جبهه بودند هم می گفتند جبهه به این شوری نبوده، بعد از این نگاه حماسه بیان شد که در واقع هر ملتی به حماسه نیاز دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه قرآن کریم به حرکت حماسی تاکید کرده، تصریح کرد: اینکه خداوند این موضوع را دوست دارد با هیچ چیز قابل معاوضه و مقایسه نیست، خداوند معامله ای با افرادی که جنگ رفته اند کرده که آنان را دوست می دارد، توصیف خداوند از این افراد حماسی است.

وی عنوان کرد: ما در جنگ خود و آزادی خرمشهر و گرفتن فاو حماسه آفریدیم که آنان را باید بیان کرد، متاسفانه در بیان جنگ به حماسه آن نمی پردازیم، ما باید کاری کنیم که ملت ما در قرن های آینده به کارهای رزمندگان در دفاع مقدس افتخار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: اگر می خواهیم دنیا را متحول کنیم لازمه آن این است که این هشت سال دفاع مقدس را حماسه بدانیم.

وی عنوان کرد: باید چهره مرتضی جاویدی را طوری بیان کنیم که همه آن را بشناسند و دشمن بداند این مملکت برای مرتضی جاویدی است؛ اما متاسفانه فیلمی که برای این شهید ساختند از واژه اشلو استفاده کردند که در زبان جوانان امروزی مناسب نبود، مرتضی جاویدی انسانی بود که حضرت امام (ره) جلو پای ایشان بلند شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه حل مشکلات نباید به قیمت از دست دادن یاد خداوند باشد، ابراز کرد: کشته شدن و ترکش خوردن معامله ای با خداوند است که تاکنون با هیچ چیز معاوضه نشده و بعد از این نیز معاوضه نخواهد شد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: تفاوتی اکنون با سال های نخست دفاع مقدس می کند این است که اگر دشمن اکنون آغاز کند خواهند دید که ما آنان را زمین گیر خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دشمنان می دانند که افرادی مانند قاسم سلیمانی همان افرادی هستند که اگر بیایید صهیونیست ها باید از آن مکان نقل مکان کنند، چرا که این افراد تا آخر به پای جهاد ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: رستم و سهراب افسانه شد اکنون نوبت افرادی شده است که هشت سال در دوران دفاع مقدس ایستادگی کرده اند و این چیزی جز سخن قرآن کریم نیست، این استحکام را اکنون دشمنان به چالش کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به اینکه دشمن با حمله رسانه ای در صدد از تضعیف روحیه مردم است، تصریح کرد: دشمنان ما را نگاه داشتند و بیان می کنند، حمله رسانه ای کنید فلان کنید تا آنان کمر خم کنند تا ما به آنان بخندیم اما نمی بینید که ما در مکتب امام حسین(ع) نشستیم.

وی عنوان کرد: ما ملتی هستیم که محدود به مرزها نیستیم اکنون همه افراد مکتب امام حسین(ع) در عراق، یمن، سوریه و در مرکز آفریقا می جنگند و یکی از فرماندهان سپاه فارس می فرمود در شیراز ۸۰۰ جوان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) نام نویسی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha