پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار در همایش طلایه داران تبلیغ اظهار داشت: روحانیون و مبلغین دینی باید همواره مسئله زکات و وقف را در جامعه اسلامی نهادینه سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه طلایه داران تبلیغ در شهرستان بیجار با حضور جمع زیادی از طلاب، روحانیون و مسئولین محلی برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بیجار در این جلسه اظهار داشت: یکی از واجبات در دین مبین اسلام، اقامه نماز اول وقت است، لذا طلاب و روحانیون باید در هفته امر به معروف و نهی از منکر که در آن قرار داریم این مهم را به مردم مومن و انقلابی یادآوری کنند.

حجت الاسلام علی مرادی عنوان کرد: امام حسین علیه السلام که در صحرای کربلا برای احیای سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برابر سپاه یزیدان ایستاد، در آنجا یعنی در ظهر عاشورا هم نماز اول وقت خود را با یارانش اقامه فرمودند که این نشان دهنده اهمیت و حساسیت اسلام نسبت اقامه نماز در اول وقت می باشد.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود افزود: مبلغین و روحانیونی که در روستا و شهرهای استان مستقر هستند، وظیفه دارند که درباره اهمیت و جایگاه نماز ظهر عاشورا مردم را آگاه نمایند.

وی اظهار داشت: اولین مرحله حرکت در صراط مستقیم و پذیرش اسلام واقعی، ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، لذا همه در برابر این واجب عینی مسئول و موظفیم.

حجت الاسلام مرادی در ادامه با اشاره به اینکه عمل به برخی از واجبات دینی همانند زکات و.. مایه برکت زندگی انسان می شود، بیان داشت: در آیات کلام الله مجید و نیز در احادیث دینی بسیار به موضوع زکات، خمس و... اشاره شده است، لذا مبلغین دینی و روحانیون باید در این مقوله مردم را آگاه کنند.

امام جمعه شهرستان بیجار اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف روحانیون و مبلغین، بیان فضیلت وقف در اسلام است. وقف یکی از اعمال مهم و مقدس در اسلام است که بعنوان اعمال و کردار ماتاخر شناخته می شود، یعنی بعد از فوت واقف، اجر و پاداش آن همواره برایش جاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha