جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان جنوبی، با ارسال دو اثر به جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی و برگزیده شدن هر دو اثر تحسین همگان را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها، یک جشنواره بزرگ فرهنگی در سطح کشور به شمار می رود، که چندی پیش بیست و یکمین جشنواره آن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این جشنواره آثار ارسالی تولیدات مراکز استان ها در شش حوزه شامل صدا، سیما، خبر، فضای مجازی، شعر و موسیقی و پژوهش گروه بندی شد، که در پایان به برترین آثار جوایزی اهدا  شد .

دو اثر از میان ۱۰ هزار اثر ارسالی به جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی استان ها، به مستندساز صدا و سیمای خراسان جنوبی که نماینده خبرگزاری «حوزه» در استان نیز می باشد، اختصاص داشت که حائز رتبه های برتر شدند.

این اتفاق نشان داد که خراسان جنوبی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که اگر به آن ها بها داده شود می توانند همواره بدرخشند و برای استان افتخار آفرینی کنند.

محسن نوفرستی، مستندساز و خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان جنوبی، با ارائه دو اثر "زنگ زندگی" که نشان دهنده سبک جدید اردوهای جهادی و همچنین نماهنگ " اولین شهید مدافع حرم" با موضوع تشییع بسیار باشکوه شهید بصیری پور در بیرجند، در این دوره از جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی مراکز استان ها، شرکت کرد و موفق شد در هر دو اثر موفقیت چشمگیری کسب کند.

نوفرستی با تفکر و روحیه جهادی و بهره گرفتن از تجربیات دیگران، توانست حاصل زحمات چندین ساله خود را ببیند و مورد تقدیر قرار بگیرد.

 

این فعال رسانه ای متولد کرج، و قریب به 15 سال است که در خراسان جنوبی ساکن شده است، نزدیک به ۵۰ اردوی جهادی را تجربه کرده و از نزدیک با مشکلات و محرومیت های مردم منطقه خراسان جنوبی آشناست، و امروز حاصل زحمات خود را نتیجه همکاری تمامی دوستان، همکاران و استفاده از تجربیات اساتید عنوان می کند و تقوا داشتن را لازمه هر کار می داند.

نوفرستی با اشاره به اینکه انجام هر کاری نیاز به یک مجموعه دارد و ما نیز دارای یک مجموعه پر تلاش و هم فکر هستیم، گفت: اگر امروز به عنوان یک مستند ساز موفق در معرض دید دیگر افراد قرار می گیریم ثمره تلاش یک گروه، پشتوانه و یک مرکز است.

وی افزود: از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کردم و در همان ابتدا دوره های آموزشی مختلفی را در صدا و سیما گذراندم که به جرأت می توانم بگویم، آن آموزش های اولیه، نقطه طلایی پیشرفتم محسوب می شود.

مستند ساز خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به این آموزش ها و کمک گرفتن از دیگر اساتید مجرب، در سال 92 به طور حرفه ای وارد عرصه عکاسی شدم.

نوفرستی خاطر نشان کرد: تمامی دوستان و همکارانی که با آن ها در ارتباط بودم، نطفه تمامی اقدامات و مستندها را عکاسی عنوان می کردند، لذا تلاش کردم که ابتدا در این زمینه ورود جدی داشته باشم، تا به صورت آهسته و تدریجی راه و روش ساخت یک مستند حرفه ای را آموزش ببینم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ وارد خبرگزاری حوزه شدم گفت: با تلاش های مداوم و بهره گیری از تجربیات اساتید حوزه و روحانیت توانستم به موفقیت هایی دست پیدا کنم، و تفکرات خود را در زمینه انقلاب و اسلام پرورش دهم، و بر این اعتقاد راسخم که اگر در استان خراسان جنوبی و در بین جهادگران روحانی حضور نداشتم، شاید به این رتبه هایی که امروز کسب کرده ام، نمی رسیدم و اصلا دیده نمی شدم.

خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان جنوبی یادآور شد: حوزه و جامعه روحانیت اگر خود در میدان باشند، قطعا جریان بزرگ و عظیمی همانند انقلاب اسلامی در جامعه شکل خواهد گرفت که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

نوفرستی خاطر نشان کرد: امروز مستندسازی در زمینه اقدامات حوزه و جامعه روحانیت که در سطح کشور و در زمینه محرومیت زدایی بی نظیر است، کمتر اتفاق می افتد، که اگر ثبت و ضبط گردد، تفکر واقعی روحانیت شناسانده خواهد شد.

مستند ساز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف صفر مرزی برای مستند سازی حضور یافته ام، ادامه داد: وقتی حضور روحانیت در نقاط صفر مرزی و تأثیر آنان را در آبادانی مناطق محروم می بینم، به خود افتخار می کنم که عضو کوچکی از خبرگزاری حوزه بوده که می توانم گوشه ای از فداکاری ها و ایثار جامعه روحانیت را به تصویر بکشم.

نوفرستی با اشاره به اینکه دو اثر به جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی ارسال کرده ام، گفت: اولین اثر ارائه شده مستند "زنگ زندگی" است که سیک اقدامات محرومیت زدایی روحانیون در منطقه را به تصویر می کشد.

وی با اشاره به اینکه اگر مشورت و همکاری دوست گرامی حجت الاسلام مصطفی محمد دوست نبود، هیچ گاه این مستند ساخته نمی شد، ادامه داد: قبلا با اردوهای جهادی آشنا بودم، اما سبک حجت الاسلام محمد دوست متفاوت بود و با دیدگاه وی به اردوهای جهادی نگاه نکرده بودم.

خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان جنوبی با اشاره به نگاه متفاوت این روحانی جهادگر ابراز داشت: حاج آقا محمددوست الگوی بارز یک روحانی جهادگر و دلسوز در زمینه ی رفع محرومیت می باشد، که با اقدامات قابل توجه، توانسته تعداد زیادی از روحانیون را برای پیشرفت و آبادانی منطقه گرد هم آورد.

نوفرستی در رابطه با اردوهای جهادی و نقش آن ها در روحیه افراد، گفت: اردوهای جهادی یک نگاه خاصی است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، اهمیت بسیار بالایی برای آن قائل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: تمام طلبه ها و روحانیونی که در اردوهای جهادی حضور داشتند، با تمام توان تلاش می کردند و صبح ها به کار عمرانی مشغول بودند و بعدازظهرها آموزش می دیدند تا نحوه مدیریت را یاد بگیرند.

مستندساز خراسان جنوبی با بیان اینکه روحیه افتادگی و تواضع روحانیون جهادگر بسیار امید بخش بود و هر کدام از آن ها تلاش داشتند تا باری را از دوش مردم بردارند، ابراز داشت: هنگامی که این شور و شوق، و همچنین صفا و صمیمیت بین روحانیون را دیدم، 4 روز تمام را در کنار آن‌ها سپری کردم و علی رغم درس گرفتن از تجربیات آن ها، مستندی نیز در این رابطه تهیه کردم که امروز مورد توجه همگان قرار گرفته است.

نوفرستی یادآور شد: در این مستند همچنین آقای سعید هاشمی یکی از دوستانی که سال هاست با ما همکاری می کنند، نقش به سزایی داشته و تصاویر هوایی توسط وی تصویر برداری شده است.

وی تصریح کرد: تهیه چنین مستندی حاصل یک گروه و یک تفکر بود، و اگر تلاش های همه ی دوستان و مرکز صدا و سیما نبود شاید به این موفقیت دست پیدا نمی کردیم.

 خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در سفر به مناطق مختلف استان، جز صفا و صمیمیت چیز دیگری ندیدم، در برخی مناطق نیز با اینکه مردم  از خیلی امکانات محروم بودند اما برای شهر خود و آبادنی آن تلاش می کردند.

نوفرستی با اشاره به اینکه تاکنون توفیق شده همراه با دیگران در 70 اردوی جهادی شرکت کنم، افزود: اردوهای جهادی به شخصه برای من درس زندگی بود و افرادی را دیدم که حاضرند بدور از تمامی امکانات و خانواده خود، به هم نوعانشان با تمام وجود خدمت کنند.

وی گفت: پذیرایی اهالی منطقه از جهادگران برای من بسیار جالب و باارزش بود، زیرا از نداشته های خود شکوه نمی کردند و آنچه داشتند را نیز در طبق اخلاص تقدیم می کردند.

مستند ساز خراسان جنوبی در ادامه افزود: بهترین نماهنگ بیست و یکمین جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی مراکز استان ها، نماهنگ "مدافع حرم" بود که تشییع مراسم باشکوه اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی، شهید مرتضی بصیری پور، را به نمایش گذاشت.

نوفرستی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کشور مطرح کرد: روحانیت نقش بسیار زیادی در بصیرت افزایی و روشنگری جامعه به خصوص نسل جوان دارند و باید کوشید تا ارتباط بین روحانیون و جوانان را تقویت کرد.

وی ادامه داد: خبرگزاری «حوزه» در خراسان جنوبی طی سال های گذشته توانسته روحانیون جهادگر بسیاری را به جامعه معرفی کند و به نوعی نقشه های دشمنان را در ایجاد اختلاف و فاصله بین نسل جوان و روحانیت را نقش بر آب کند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان جنوبی مطرح کرد: سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه ما برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، لذا همواره سعی می شود منویات ایشان مورد مطالعه و پیگیری قرار گیرد، که امیدواریم بتوانیم در این راه ثابت قدم باشیم.

نوفرستی در پایان گفت: از تمامی دست اندرکاران و همکارانم در صدا و سیما و همچنین مسئولان و دوستان بزرگواری که در خبرگزاری حوزه هستند تشکر و قدردانی می کنم، زیرا اگر این افراد نبودند شاید اکنون در این جایگاه قرار نداشتم، و امیدوارم که بتوانم در راه شهدا قدم بردارم و قدر زحماتی که برای ما کشیده اند را دانسته و از آن بهره ببرم.

انتهای پیام/ط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha