جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسن جمشیدی

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه سبقت و سرعت دو ویژگی یاران اهل‌بیت (ع) است، گفت: برای رسیدن به خداوند باید راه طولانی را طی کنیم اما در دستگاه اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) این مسیر کوتاه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسن جمشیدی، چهارشنبه‌شب در جمع عزاداران مهدی‌شهر به مناسبت ماه محرم، با بیان اینکه اجابت خواسته امام معصوم(ع) در هر عصر و دوران و زمانی راه رسیدن به سعادت است، اظهار داشت: برای رسیدن به خداوند باید راه طولانی را طی کنیم اما در دستگاه اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) این مسیر کوتاه می‌شود و با رسیدن و اتصال به امام معصوم(ع) راه رسیدن به خداوند متعال هموار و آسان می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر لزوم آمادگی برای همراهی با امام معصوم(ع) تصریح کرد: یاران امام معصوم(ع) اهل سرعت و سبقت هستند و نباید بگذاریم تا گذر فرصت‌ها و فرصت‌های کوتاه در زندگی مانعی برای همراهی با امام معصوم(ع) شود.

وی افزود: آن‌هایی که به کربلا نرسیدند و یا نتوانستند در عصر عاشورا قافله حسین بن علی(ع) را یاری کنند اهل سرعت نبودند که از قافله آن حضرت جا ماندند و در همراهی با امام معصوم(ع) مکث و صبر کردن و توقف بی‌معناست و جایی ندارد.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه نرسیدن به قافله سعادت و یا بیراهه رفتن‌ها از مسیر اهل‌بیت(ع) به دلیل کوتاهی‌های خود شخص است، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که در اعمالمان به‌گونه‌ای نباشیم که فقط مدعی پیروی از امام معصوم(ع) را داشته باشیم و با اهل‌بیت(ع) همراهی نکنیم؛ بسیاری از کسانی که در کربلا از قافله سعادت جدا شدند به دلیل این بود که اهل مکث و صبر کردن و توقف بودند.

وی با اشاره به گناه انسان را از همراهی و خیمه امام معصوم (ع) دور می‌کند، گفت: کسانی که قبل از گناه خود را آماده کرده‌اند هنگام گناه خود را کنترل می‌کنند وگرنه در صحنه گناه کنترل افرادی که پیش از آن اهل کنترل خود نبودند سخت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha