جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدی اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر لزوم تقویت بُعد مردمی بودن اداره موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی طی سخنانی در ویژه برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) قم برگزار شد، با تاکید بر این که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی کشور اهتمام به عملی کردن مولفه های اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: یکی از کلیدی ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن آن است که این مساله در موقوفات و امامزادگان نیز به طور شاخص وجود دارد و باید روز به روز هم تقویت شود.

وی افزود: از این منظر سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال احیای ظرفیت های مردمی در راستای توجه به پژوه های اقتصاد مقاومتی مرتبط با موقوفات و امامزادگان است که در این خصوص البته اقدامات قابل توجهی نیز انجام شده و یا در شرف انجام است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: نه فقط در ایران بلکه در همه جوامع شیعی در طول 14 قرن، مراسم های عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) به شکل مردمی و باشکوه و عظمت زیبایی برگزار شده و حتی غیرمسلمان ها نیز به نوعی در این مساله حضور داشته اند.

وی با اشاره به این که سیاست کلیدی و اصلی سازمان اوقاف، تاکید بر نقش مردم در اداره موقوفات است، افزود: ما به دنبال آن هستیم که از نقش و ظرفیت مردم در اداره امامزادگان به شکل کامل و مطلوبی استفاده کنیم ، به این جهت که اعتقاد داریم هر جا که مردم مشارکت جدی و گسترده ای داشته اند، توفیقات بسیار پربرکتی به دست آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که تاکید بر هیئت امنایی اداره شدن موقوفات و امامزادگان مورد تاکید ماست، اظهار داشت: در اداره بقاع متبرکه و امامزادگان باید از هدایا و نذورات مردمی استفاده شود نه این که بخواهیم موقوفات و بقاع متبرکه را به شکل دولتی اداره کنیم بلکه باید مردم در اداره آن ها نقش مهم و اصلی را ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: وقف یک موضوع مردمی است و سرمایه موقوفات ، سرمایه دولتی به شمار نمی رود چرا که سرمایه های موجود در امامزادگان و اوقاف عموماً مردمی است و باید این وجه مردمی بودن آن ها حفظ و تقویت شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین یادآور شد: در سطح کشور ما بیش از 8 هزار متولی وقف داریم که خودشان آن را اداره می کنند و البته بنا داریم که حتی موقوفات موجود در سازمان را نیز با کمک مردم اداره کنیم و این کار را با شناخت و تعیین افراد امین شروع کرده ایم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha