جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قیر

حوزه/ امام جمعه شهر قیر(از توابع استان فارس) گفت: ما می توانیم از تمام مشکلات جامعه با الهام گرفتن از واقعه کربلا عبور کنیم و باید در این ایام آسیب هایی را که از طریق فضای مجازی به جامعه وارد می شود تبیین کنیم.

حجت الاسلام عنایت الله اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، محرم را فرصت مناسبی برای تبیین حقائق دین دانست و اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) در جریان کربلا تبیین مبانی مکتب نبوی و اصلاح امت بوده است.

وی با بیان اینکه جذبه و کشش مجالس سید الشهدا(ع) بسیار زیاد است، افزود: مجالس اباعبدالله الحسین(ع) همه ادیان را یک جا جمع کرده، بنابراین باید از این فرصت برای ترویج آموزه های مکتب آن حضرت نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه قیر با تاکید بر اینکه باید به عنوان یک انسان حق طلب و مبارزه گر با ظلم نهایت استفاده را از دهه محرم ببریم، ادامه داد: باید در تطبیق شرایط عاشورا با جامعه کنونی تلاش کرده و در مقابل آمریکا و اسرائیل که طاغوت زمان هستند ایستادگی کنیم.

وی به آثار و برکات فردی دهه محرم اشاره و ابراز کرد: مقام، جایگاه و مجالس امام حسین(ع) جزو آثار فردی آن حضرت به شمار می رود چراکه در روایت به حسن عاقبت و بخشیده شدن گناهان و مستجاب شدن دعا ها اشاره شده است.

حجت الاسلام اکبری آثار و برکات اجتماعی دهه محرم را مورد توجه قرار داد و و خاطرنشان کرد: برگزاری مجالس عزاداری و مناسبت های مذهبی موجب احیای اسلام می شود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما می توانیم از تمام مشکلات جامعه با الهام گرفتن از واقعه کربلا عبور کنیم و باید در این ایام آسیب هایی را که از طریق فضای مجازی به جامعه وارد می شود تبیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha