پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم مردم داری را یکی از ویژگی های برجسته این شهید عنوان کرد و اظهار داشت: او همواره نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام ویژه ای داشت و همیشه مدافع حق مردم بود؛ در روایات آمده است که ثواب حل مشکلات مردم از نماز شب واجب تر است و این گره گشایی از مشکلات مردم جزو خصوصیات این شهید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین سالگرد شهادت شهید ابوتراب عاشوری با تسلیت ایام محرم به بیان ویژگی های این شهید پرداخت و گفت: به عنوان یکی از شاگردان شهید عاشوری همه رفتار، منش، زندگی آن شهید برای ما الگو است.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم کردار، ارتباطات اجتماعی، پاکی، نماز شب خوانی، حساسیت نسبت به بیت المال، دلسوز و مردمی بودن را از ویژگی های بارز شهید عاشوری عنوان کرد و ابراز داشت: مردم همواره جهت بهره مند شدن از معارف این شهید در مسجد حضور بهم می رساندند و مسجد همواره مملو از جمعیت بود.

وی مردم داری را یکی از ویژگی های برجسته این شهید عنوان کرد و اظهار داشت: او همواره نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام ویژه ای داشت و همیشه مدافع حق مردم بود؛ در روایات آمده است که ثواب حل مشکلات مردم از نماز شب واجب تر است و این گره گشایی از مشکلات مردم جزو خصوصیات این شهید است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: شهید عاشوری هیچگاه منبر، تریبون و لباس روحانیت را برای خود استفاده نکرد؛ بلکه از اینها برای کمک به مردم بهره می برد.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم شجاعت طلبی را یکی دیگر از ویژگی های شهید عاشوری عنوان کرد و گفت: او همواره در دفاع از مردم سخن می گفت و مسئولان و مدیران را به حل مشکلات مردم گوشزد می کرد و اعتقاد داشت که این کارها عبادت است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دسیسه ها و توطئه های دشمن در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم کشور در شرایط کنونی به لحاظ اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند و دشمن نیز تمام سعی خود را می کند که از این وضعیت برای عصبانی کردن مردم استفاده کند و امروز هم می بینیم که آخرین تیرهای خود را شلیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد افزود: متاسفانه عده ای در داخل به طور ناشیانه و بسیاری در خارج به طور عامدانه برای آسیب زدن به نظام تلاش می کنند؛ این انقلاب در تاریخ بی سابقه است و با وجود اینکه 40 سال از پیروزی آن گذشته اما یک ذره از آرمان های خود کوتاه نیامده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha