شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: تنها مدیرانی می‌توانند در کشور ما متصدی مناصب دولتی شوند که حکومت جمهوری اسلامی را تنها ابرقدرت جهان بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه قم و خوزستان، در جمع عزاداران هیئت روضه الزهرای اهواز، با بیان اینکه مهم‌ترین وجه زندگی ائمه اطهار(ع) مبارزات ایشان بوده است، گفت: عده‌ای که تعریف سکولار از دین دارند، معتقدند ائمه(ع) افرادی صرفاً متخلق بوده‌اند و همواره از سیاست دوری می‌کردند؛ درحالی‌که معتبرترین اسناد تاریخی این نکته را اثبات می‌کنند که مهم‌ترین علت مخالفت حاکمان جور با انبیا و ائمه‌ی اطهار(ع) حیات سیاسی و سیره‌ی مبارزاتی این بزرگواران بوده است.

وی ادامه داد: محوری‌ترین شاخصه‌ی پیامبران و ائمه‌ی اطهار «مبارزه و جهاد برای برقراری حکومت الهی» بوده است. این ویژگی ممتاز متأسفانه کمتر مورد توجه عموم مسلمین قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه مبارزه در زندگانی ائمه(ع) تأکید کرد: آیه ۵۳ از سوره مبارکه نساء علت اصلی حسادت دشمنان نسبت به اهل‌بیت را حکمت و حکومت می‌داند؛ چراکه خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «فَقَدْ آتَینَا آلَ إِبْرَاهِیمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَینَاهُمْ مُلْكًا عَظِیمًا» و امام صادق(ع) نیز در تفسیر این آیه شریفه حضرت علی(ع) را مصداق بارز این آیه دانسته است.

حجت‌الاسلام موسوی، در ادامه با اشاره به اینکه اولیای الهی از قدرت ماورایی خویش، تنها برای هدایت بشر بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: به فرموده علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان، قدرت و حکومت برای صالحان نعمت است؛ چراکه به وسیله‌ آن، انسان‌ها و جوامع بشری را هدایت کرده و به سوی اهداف عالی سوق می‌دهند.

وی با تأکید بر اهداف عالی ائمه‌ی اطهار و انبیای الهی اظهار داشت: دشمنان اسلام هیچ‌گاه با ظواهر دین مثل نماز و روزه مخالفت نمی‌کردند؛ بلکه هدف اصلی دشمنان اسلام این است که اسلام در جهان حاکمیت و حکومت نداشته باشند و مسلمین به قدرت نرسند.

حجت‌الاسلام موسوی مذاکره با غرب برای حل مشکلات معیشتی را بیهوده دانست و افزود: عده‌ای از منافقین داخلی گمان می‌کنند اگر بر سر مسائلی مانند انرژی هسته‌ای و قدرت موشکی با آمریکا و اسرائیل مذاکره کنیم، دشمنی آنان با ما کمتر خواهد شد! درحالی‌که آن‌ها اصولاً با حاکمیت اسلام در کشور ما مخالف هستند.

سخنران هیئت روضه‌الزهرا ضمن انتقاد نسبت به عملکرد ضعیف برخی مسئولین در حل مشکلات مردم، گفت: تنها مدیرانی می‌توانند در کشور ما متصدی مناصب دولتی شوند که حکومت جمهوری اسلامی را تنها ابرقدرت جهان بدانند.

وی با بیان اینکه قسمت زیادی از آیات قرآن مربوط به جریانات حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل است، افزود: پیش از نبی مکرم اسلام، حضرت موسی تنها پیامبر اولوالعزم بود که موفق شد با تشکیل یک جامعه ایمانی، در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی فرعون قیام کند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی تأکید کرد: ملت ما پس از گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، اکنون به چنین رشد و بالندگی دست یافته است؛ لذا اگر شکرگذار نعمت انقلاب باشیم، خداوند متعال نیز بر این نعمت می‌افزاید و مشکلات را برطرف خواهد کرد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha