سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امروز عاشورا به یک فرهنگ و گفتمان جهانی تبدیل شده است، گفت: مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) نیز امروز به یک مراسم جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در همایش شیرخوارگان حسینی در نکا با اشاره به این که این مراسم معنوی امروز همزمان در هزار نقطه از ایران اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای جهان برگزار شده است، گفت: حرکت عاشورا پایان پذیر نیست و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که امروز عاشورا به یک فرهنگ و گفتمان جهانی تبدیل شده است، افزود: مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) نیز امروز به یک مراسم جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام ناب شاهد جهانی شدن فرهنگ عاشورا هستیم، خاطرنشان کرد: اجتماع عظیم و جهانی اربعین حسینی نمونه ای از حضور مقتدرانه امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مراسمی همچون پیاده اربعین حضوری بی نظیر و اثرگذار است، تصریح کرد: علیرغم همه تهدیدات و توطئه های دشمنان این اجتماع عظیم هر ساله با عظمت خاصی برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز جامعه اسلامی برای برون رفت از مشکلات و بحران های فعلی نیازمند بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: معارف اهل بیت(ع) همچون چراغی مسیر را برای حرکت صحیح امت اسلامی روشن خواهد کرد.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که اسلام ناب در سایه نهضت عاشورا حفظ مانده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) به منظور حفظ و اعتلای اسلام ناب در برابر ستمگران زمانه قیام کردند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امروز راه سعادت و تعالی حقیقی همان مسیری است که امام حسین(ع) و یاران باوفایشان طی کردند، خاطرنشان کرد: باید همه توان خود را به کار گیریم تا فرهنگ ناب حسینی هر روز در جامعه بیشتر تقویت شود و گسترش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز عاشورا، زیارت اربعین حسینی و همچین مراسم شیرخوارگان به یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده، افزود: این مراسم معنوی با عظمت و شکوه خاصی در داخل و خارج برگزار می شود که این عظمت نشان دهنده حقانیت نهضت حسینی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین پیام حضور مادران با فرزندانشان در مراسم شیرخوارگان را همدردی با حضرت رباب(س)، حضرت علی اصغر(ع) و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: امروز مادران مؤمن کشورمان به یاد طفل شش ماهه در این مراسم با فضیلت حضور یافتند و فرزندان خود را بیمه اهل بیت(ع) کردند.

وی ادامه داد: این حضور مادران در مراسم شیرخوارگان حسینی این پیام را می دهد که ما می خواهیم فرزندان خود را در راه امام حسین(ع)، حضررت زینب(س) و اهل بیت(ع) تقدیم کنیم و پشتوانه عاشورا، انقلاب اسلامی و حسین زمان مقام معظم رهبری  باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام خمینی(ره) نیز با پشتوانه عظیم جوانان توانستند این نهضت دینی را به پیروزی برسانند، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز صحنه حضور جوانان غیور و مجاهد کشورمان بود که با خون پاک خود از انقلاب و اسلامی دفاع و حراست کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha