جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان

حوزه/خانم طاهری گفت: اعمال و رفتار اسلامی طلاب، بهترین تبلیغ عملی برای اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری، در کارگاه آموزشی مبلغان که به مناسبت آغاز ماه محرم برگزار شد، گفت: امام رضا(ع)، می فرمایند: «رجم الله عبدا احیا امرنا.قیل کیف یحیی امرکم.قال علیه السلام یتعلم علومنا و یعلمها الناس»، از این حدیث به دست می آید که تبلیغ و گسترش سخنان اهل بیت(علیهم السلام) تا چه اندازه اهمیت دارد.

وی افزود: بهترین راه احیاء امر اهل بیت(علیهم السلام) و جذب مردم به سوی حضرات معصومین، تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین(علیهم السلام) است که جز با یادگیری علوم و معارف ناب ایشان محقق نخواهد شد.

مدیر این مدرسه در بیان چگونگی زنده کردن امر اهل بیت(علیهم السلام)، اظهار کرد: فرهنگ، سنت و سیره اهل بیت(علیهم السلام) همان امر ایشان است و کسی که می خواهد امر آن بزرگواران را زنده نگه دارد باید این فرهنگ را به خوبی بشناسد و به تبلیغ آن بپردازد.

طاهری، به وظیفه خطیر طلاب در ماه محرم تأکید کرد و اذعان نمود: ماه محرم بهترین شرایط و موقعیت های تبلیغی را برای طلاب فراهم می کند و نقش بسیار زیادی در توسعه فرهنگ دین ایفا می کند.

وی اثرگذارترین نوع تبلیغ را تبلیغ عملی برشمرد و خاطرنشان کرد: اعمال و رفتار اسلامی طلاب، بهترین تبلیغ عملی برای اسلام است.

این استاد حوزه توصیه کرد: حضور خود را در میان مردم پررنگ تر کرده و در تبلیغ و بیان مسائل اعتقادی، اخلاقی و شرعی بیشتر نمایید.

طاهری، طلاب را به تمسک به تعالیم و آموزه های اهل بیت(علیهم السلام) تشویق کرد و بیان داشت: در راستای تحقق اهداف مهم عاشورا، تلاش مضاعف داشته باشید، زیرا جامعه امروز با توجه به گسترش هجمه های دشمنان علیه اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) بیش از گذشته نیازمند به فرهنگ عاشوراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha