جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان ، عدم تربیت کادرهای مدیریتی دردانشگاه ولایت نظام اسلامی را مهمترین خلع مدیریتی کشوردانست و گفت : براساس آیات وروایات قرآنی مدیرانی که باید دردانشگاه ولایت تربیت شود هیچ موقع حب دنیا به آنها دست نمی دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار اصفهان، فرماندار جدید کاشان و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از خدمات حمیدرضا مؤمنیان فرماندار سابق کاشان، به هم رسیدن و دور شدن انسان‌ها را از خصوصیات دنیا دانست و گفت: دنیا ثبات ندارد و دائماً در حال تغییر و تحول است، لذا در منطق و فلسفه به این تغییر و تحولات العالم و المتغیر می‌گویند.

وی، با بیان اینکه در این تغییر و تحولات اصراری وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه معلم اصلی تغییر و تحولات پروردگار عالم است انسان‌ها را از جهل به علم و از ضعف به قوت پرورش می‌دهد.

عضو خبرگان رهبری، تغییر و تحولات مدیریتی کشور برای همگان را درس بسیار بزرگی که هیچ‌چیز در دنیا سر جای خودش نمی‌ماند دانست و گفت: این تغییر و تحولات به انسان‌ها می‌فهماند که زیاد نباید دلبستگی به پست و مقام داشت چون این سمت‌ها تأثیری در معنویت و اخلاق ندارد، لذا باید طوری زندگی کنیم که اگر روزی این سمت‌ها از ما گرفته شد احساس کمبود نکنیم.

امام جمعه کاشان، به جایگاه پست و مقام در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انسان‌هایی که به کمال معنوی رسیده‌اند به خاطر تکلیفی که به آن‌ها واگذارشده هیچ موقع از دست دادن پست و مقام برایشان مشکل‌ساز نبوده و هیچ‌گونه احساس کمبودی را احساس نکرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حضرت علی(ع) مدت 25 سالی که در خانه بود نایب پیامبر اکرم(ص) بود، گفت: حضرت علی(ع) علیرغم اینکه ولی خدا بود وقتی‌که مردم به درب خانه آن حضرت هجوم آوردند احساس خطر کرد که حسن(ع) و حسین(ع) زیردست و پا له نشوند.

وی، با اشاره به کسانی که در نظام جمهوری اسلامی سمت‌ها را قبول می‌کنند باید یا عاشق باشند و یا ناآگاه باشند، شهدا را فارغ‌التحصیلان مکتب عاشورا و کربلا دانست و گفت: شهدا کسانی بودند که عاشق خدمت به‌نظام اسلامی ایران بودند و شهید شدند

آیت‌الله نمازی، با بیان اینکه پست و مقام‌ها ادامه ندارد و عاقبت روزی به اتمام می‌رسد، با تأکید بر اینکه نگاه مسئولین در نظام سیاسی اسلام باید صحیح باشد، خاطرنشان کرد: به دلیل صفا و وفایی که این میز و صندلی‌ها ندارند نباید تصور کنیم که در این پست و مقام‌ها چیزی نهفته است.

وی، عدم تربیت کادرهای مدیریتی در دانشگاه ولایت نظام اسلامی را مهم‌ترین خلع مدیریتی کشور دانست و گفت: بر اساس آیات و روایات قرآنی مدیرانی که باید در دانشگاه ولایت تربیت شود هیچ موقع حب دنیا به آن‌ها دست نمی‌دهد

وی، با بیان اینکه خاصیت و مقتدای طبیعت دنیا فریب است، گفت: به همین دلیل است که گاهی افراد با فریب دادن در مقولات اقتصادی، کالای غیراستاندارد را استاندارد و چیز نازیبا را زیبا نشان می‌دهند و سر مردم کلاه می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، با بیان اینکه ضرر و زیان در اقتصاد یا قابل جبران است و یا اینکه قابل جبران نیست گفت: اگر کسی که در سمت مدیریت کشور نگاهش به پست، مقام و دنیایی باشد ضرر کرده ولی اگر کسی در سمت مدیریتی نگاهش خدمت به کشور، انقلاب، مکتب اهل‌بیت (ع) و مردم حتی اگر یک‌شب و یا چند سال باشد ضرر نمی‌کند.

آیت‌الله نمازی با بیان اینکه امیدواریم خداوند به همگان توفیق بدهد با کشف اصرار درست در مسیر اسلام ناب حقیقی مدنظر امام راحل قدم برداریم، خطاب به فرماندار جدید کاشان گفت: خداوند به شما توفیق بدهد تا بتوانید به مردم خوب، ولایت مدار و شهیدپرور کاشان بیش‌ازپیش خدمت کنید.

بر پایه این گزارش، با قدردانی از خدمات سه‌ساله حمیدرضا مؤمنیان فرماندار سابق کاشان، علی‌اکبر مرتضایی قهرودی به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری  کاشان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha